دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

معاون تنظيم مقررات مرکز ملي فضاي مجازي :

خدمات ارتباطي تکليفي دولت بازتعريف مي‌شود

اينترنت

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲:۰۰


معاون تنظيم مقررات مرکز ملي فضاي مجازي گفت: متناسب با شرايط روز و تغيير تکنولوژي بايد همچنان که خدمات پايه ارتباطي از جمله تلفن و پست جزو تکاليف دولتي است خدمات محتوايي و الکترونيکي نيز در تعريف جديد USO قرار گيرد.

وايمکس نيوز - سعيد مهديون از لزوم بازنگري در خدمات عمومي اجباري (USO) خبر داد و گفت:‌ USO به صورت سنتي درباره ارتباطات تلفني و فيزيکي در ايران تعريف شده که دولت موظف به ارائه اين خدمات است اما با تغيير تکنولوژي و متناسب با شرايط روز لازم است موارد ديگري نيز به خدمات USO اضافه شود.

معاون تنظيم مقررات مرکز ملي فضاي مجازي توضيح داد: از جمله خدمات ديگري که مي‌تواند جزو خدمات تکليفي دولت در حقوق آحاد مردم تعريف شود ترکيبي از ارتباطات و محتوا است.
وي گفت: براي مثال سوال‌هايي مطرح مي‌شود از جمله‌ اينکه آيا همچنانکه خدمات پايه پستي جزو خدمات USO و خدمات تکليفي دولت است که بايد در تمام روستاها ارائه شود خدمت پست الکترونيک نيز مي‌تواند همين قابليت را داشته باشد يا خير و مثال‌هايي از اين دست، لزوم بازنگري در خدمات تکليفي دولت (USO) را ضروري کرده است.
مهديون با بيان اينکه اگر بخواهيم از مزاياي ICT و فضاي مجازي طبق حکم مقام معظم رهبري بيشترين بهره‌گيري از فرصت‌ها را داشته باشيم بايد حداکثر آحاد جامعه را با فضاي مجازي درگير کنيم.
معاون تنظيم مقررات مرکز ملي فضاي مجازي تأکيد کرد: ارائه خدمات ارتباطي توسط بازيگران اين حوزه و سرمايه‌گذاران صرفاً طي سود و زيان اقتصادي ارائه مي‌شود و از اين رو سرمايه‌گذار علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در مناطق سودده است و از ورود به روستاها و مناطق محروم که سودي در آن نيست پرهيز مي‌کنند.
وي گفت: از اين‌رو نبايد حوزه فضاي مجازي و محتوا را به دست سرمايه‌داران بسپاريم و اگر قصد داريم که اين حوزه نيز رشد کند بايد با راهکارهايي حوزه خدمات و محتوا را در سطح آحاد جامعه فراگير کنيم.
مهديون يادآور شد: همچنان که دولت الکترونيک و دسترسي به خدمات به صورت 24 ساعته در شبانه‌‌روز در طول هفته از جمله امکانات دولتي است، بايد شرايطي فراهم شود که مانند امکانات پايه ارتباطي از جمله پست و تلفن امکانات پايه الکترونيکي نيز براي آحاد مردم قابل استفاد باشد.
معاون تنظيم مقررات مرکز ملي فضاي مجازي تصريح کرد:‌‌ از اين‌رو مرکز ملي فضاي مجازي طرحي را در اين باره آغاز کرده است و مراحل تحقيقاتي اين طرح در حال انجام است.

 

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو