دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

2000 نفر فارغ‌التحصیل حوزه ICT در کشور

باقري

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹:۰۰


معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران از وجود حدود 2000 نفر فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف حوزه‌های فناوری اطلاعات خبر داد.

وایمکس نیوز - رضا باقری اصل - جانشین دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات - در نشست خبری جشنواره و کنفرانس وب و موبایل ایران درباره‌ی حمایت‌های سازمان فناوری اطلاعات از توسعه اشتغال و ظرفیت‌های نیروی انسانی حوزه فاوا گفت: با توجه به این‌که حدود 2000 نفر فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف حوزه‌های فناوری اطلاعات وجود دارد، ظرفیت‌های خوبی را برای اجرایی کردن نهضت بزرگ نرم‌افزاری داریم. وزارت ارتباطات سال قبل قول داده بود که هر شش ماه یک بار رویدادی را برگزار کند و از امسال قرار است که این رویداد‌ها را گسترش دهیم. 

وی درباره‌ی نحوه حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایده‌های کسب ‌و کار در این حوزه گفت: برگزاری این رویداد‌ها بخش زنجیره‌ای است که در اکوسیستم ایجاد هم‌افزایی می‌کند. ما از تمامی کسب‌وکارهای نوپا به صورت معنوی حمایت می‌کنیم. مسیر اصلی ما ایجاد مراکز توانمندسازی و تسهیل‌گری است که در کسب وکارها دخالت نمی‌کند. سازمان فناوری اطلاعات و نهادهای ملی نقشی تسهیل‌گر را ایفا می‌کنند. این مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری به صورت کمیته‌ای خواهد بود که پرتالی خواهد داشت که اکثر خروجی‌ها در این پرتال وجود خواهد داشت.  

وی تصریح کرد: هرجایی که دولت در این فعالیت‌ها مداخله کند، بهره‌وری آن کم می‌شود؛ این رویداد‌ها برای امکان انتقال تجارب صورت می‌گیرد. کسانی که نیازمند حمایت مادی هستند برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات کمیته‌ای وجود دارد که زیرمجموعه معاونت فناوری اطلاعات است که با همکاری ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت فناوری و علمی ریاست جمهوری فعالیت می‌کند. 

باقری اصل ادامه داد: کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوبه‌ای داشت که در آن تمامی دستگاه‌های دولتی موظف به رقومی‌ کردن اطلاعات خود ظرف مدت سه سال هستند. همچنین دستگاه‌های دولتی باید تمام خدمات خودشان را اطلاع‌رسانی کنند. در مصوبه‌ی سوم هم قرار شد کمک بیشتری برای افزایش تقاضای بازار شود که دولت آن را در برنامه‌ی اساسی خود قرار داده است.  

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین درباره مصوبات جدید شورای عالی سازمان فناوری و اطلاعات گفت: در مصوبه‌ای قرار است GNAF با همکاری سازمان ثبت اموال کشور، شهرداری‌ها و مرکز آمار اجرا شود و نهاد اصلی اجرای آن هم شرکت پست است. در این طرح قرار است آدرس‌گذاری‌های کشور استاندارد و یکپارچه شود که طرح پایلوت آن در تهران ایجاد شده است و سازمان فناوری و اطلاعات هماهنگ‌کننده این نهادها است.  

او افزود: مصوبه‌ی دوم نیز درباره‌ی IPV6 است. منابع اینترنتی که در نسخه چهارم آی‌پی داشتیم به صورت محدود بود. شورای عالی فناوری اطلاعات مصوبه‌ای به دستگاه‌های دولتی، وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان تجهیزات کامپیوتری ابلاغ کرده که هم نسخه چهار و هم نسخه شش را پوشش دهند که این ابلاغ قبل از مهاجرت به سمت IPV6 بود.  

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مصوبه‌ سوم نیز درباره‌ی طرح مشترک وزارت بهداشت و تعاون است که مربوط به بحث سلامت الکترونیکی کشور است. قرار است کارگروهی در حوزه سلامت الکترونیک کشور ایجاد شود. در این فرآیند از ثبت تولد تا زمان فوت شخص، دیتا تولید می‌شود که در آن انواع خدمات شامل یک فرد مشخص می‌شود. این طرح کمک می‌کند که نظام سلامت به صورت یکپارچه تحقق پیدا کند. 

باقری اظهار کرد: هدف از این طرح ایجاد بهره‌وری و محقق شدن تحول در نظام سلامت کشور است. 

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: شورای عالی اداری کمیسیون دولت الکترونیک مصوبه‌ای برای حذف شناسنامه و کارت ملی و اخذ اطلاعات داشته است که در حال تجهیز زیرساخت‌های آن است که تغییراتی در حوزه مدیران آن اتفاق افتاده است.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو