پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک مشاور خارجی پرداخت‌های الکترونیکی:

کیف پول همراه در ایران رایگان ارایه شود

كيف پول الكترونيكي

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷:۰۰


یک مشاور خارجی پرداخت‌های الکترونیکی گفت: در خدمات بانکی بابت استفاده از خدمات رقمی از مشتری نهایی اخذ می‌شود اما در ایران به دلیل اینکه کاربر بابت استفاده از POS پول اضافی پرداخت نمی‌کند، استفاده از کیف پول نیز باید رایگان باشد.

وایمکس نیوز - ژولین دواد شلنست مدیر یک شرکت مشاوره در زمینه پرداخت‌های الکترونیکی در همایش بانکداری الکترونیکی اظهار داشت: پرداخت همراه بدیع‌ترین شیوه بانکداری در سال‌های اخیر است.

وی عنوان کرد: در حوزه بانکداری همراه بانک‌ها و اپراتورهای مخابراتی در آینده شریک می‌شوند و اکنون نیز با یکدیگر کنار آمده‌اند.
ژولین درباره اینکه اپراتورهای موبایل و موسسات مالی چه نقش‌هایی را باید بین خود تقسیم کنند؟ گفت: روال کار در سیستم‌های جاری کنونی این است که بابت استفاده از خدمات رقمی از مشتری نهایی گرفته شود نه اینکه در ابتدای امر هزینه‌ای بر دوش او تحمیل شود.
او گفت: راه‌های مختلفی برای پرداخت بابت استفاده از خدمات الکترونیکی وجود دارد مانند پرداخت از سمت بانک، ارایه کننده کیف پول همراه یا مصرف کننده نهایی؛ با توجه به اینکه در ایران کاربر نهایی بابت استفاده از POS پول اضافی پرداخت نمی‌کند در بانکداری همراه نیز باید نگاه‌همان به سمت اپراتورها یا بانک باشد.
ژولین گفت: به نظر من بهتر است در ایران نحوه استفاده از خدمات کیف پول همراه این گونه باشد که دسترسی رایگانی به کیف پول توسط ارایه دهنده خدمات داده شود تا مردم با علاقه به سمت استفاده از این خدمات بیایند.
وی خاطر نشان کرد: نقش بانک مرکزی به عنوان تنظیم کننده روابط، تنها باید مشارکت باشد و به نوعی رهبری را در دست گیرد. بهتر است برنامه‌های کاربردی (App) که ارایه می‌شود رایگان باشد اما به فکر درآمدزایی از محل پرداخت‌های مردم باشیم.

 

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو