دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

تدوين سياست‌هاي حمايتي از فعاليت کسب و کارهاي نوپا در مرکز ملي فضاي مجازي

نرم افزار

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱:۰۰


شوراي معين مرکز ملي فضاي مجازي کشور سياست‌هاي حمايت از کسب و کارهاي نوپا (استارت آپ) و فرصت‌هاي اين شرکت ها را مورد بررسي و ارزيابي قرار داد.

وايمکس نيوز - در راستاي اقتصاد مقاومتي در حوزه فضاي مجازي و حمايت از کسب و کارهاي نوپا در جلسه شوراي معين مرکز ملي فضاي مجازي کشور با حضور اعضاي حقيقي شوراي عالي فضاي مجازي و نمايندگان دستگاه هاي عضو شوراي عالي فضاي مجازي، چگونگي فعاليت شرکت هاي دانش بنيان و کسب و کارهاي نوپا (استارت آپ) مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه از سوي معاونت فناوري مرکز ملي فضاي مجازي کشور، مطالبي در خصوص روند ايجاد و شکل گيري اين تشکل ها، هدف از گسترش آن در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه ارائه شد. در ادامه نکاتي درخصوص هدف از شکل گيري اينگونه از فعاليت ها وتأثيرات اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و امنيتي اين کسب وکارها در ايران را با بر شمردن نمونه‌هاي موفق آن ترسيم کرد.
در ادامه اعضاي جلسه ديدگاه هاي خود را درخصوص فرصت ها و تهديدات اين فعاليت ها بيان داشته و تاکيد کردند در فازنخست که گام حمايتي است اصلاح قوانين و مقررات حوزه کارآفريني، اشتغال، تربيت کارآفرينان جديد از طريق آموزش هاي تخصصي و در گام دوم شناسايي نيازهاي بازار داخلي و پيشتيباني و راه اندازي اين شرکت ها مي بايستي انجام شود.
همچنين در توصيه هاي سياستي مواردي همچون توسعه کارآفريني، صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهاي نوآورانه و نوپاي حوزه فضاي مجازي، تدوين قوانين حمايتي از کسب و کار شرکت هاي نوپا، ايجاد حمايت از مراکز خدمات مشاوره اي و توسعه شرکت هاي دانشگاهي مورد تاکيد قرار گرفت.
کسب و کارهاي نوپا يا همان استارت آپ ها سازمان‌هائي موقتي هستند که با هدف يافتن تحقق پذيري يک مدل کسب و کار و يا تکرار پذير بودن آن به وجود آمده اند و معمولاً سير تحولات آن از توليد ايده تا نتيجه مطلوب بين 6 تا 7 سال به طول مي‌انجامد.
 
منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو