دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مطابق اعلام سازمان جهانی بهداشت:

ضررهای تشعشعات BTS ها قابل صرفه نظر کردن اند

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۲:۰۰


کارشناس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: همه فناوری ها برای سلامتی انسان مضراند و ما فقط می توانیم ریسک آسیب رسانی آن را به حداقل برسانیم.

وایمکس نیوز - فرودین در نشست خبری همایش بررسی ایمنی تشعشع شبکه تلفن همراه با بیان این مطلب گفت: به همین منظور سازمان طرح کشوری اندازه گیری تشعشعات آنتن های BTS را از سه سال پیش آغاز کرده که تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی افزود: اپراتورها از انجام این طرح اطلاعی نداشتند و تمامی نقاطی که احتمال تردد مردم در آن بوده است (نه فقط نقاط پرخطر یا نقاط مسکونی) شامل این طرح می شدند.
به گفته فرودین در هیچ نقطه ای شدت بیش از حد استاندارد نبوده است.
وی گفت: با توجه به اینکه اپراتورها نیز موظف به اندازه گیری تشعشعات برای پاسخگویی به سازمان تنظیم مقررات هستند، همواره اندازه های خود را با اندازه های اپراتورها مقایسه می کنیم که جواب یکی بود.
وی افزود: اگر در مواردی که مشتریان از اپراتورها شکایت دارند اندازه گیری های ما و اپراتورها تطبیق نمی کرد به اپراتورها اعلام می کنیم که تجهیزات خود را عوض کنند.
فرودین در مورد فاصله مجاز از آنتن ها گفت: طبق اعلام FDA آمریکا فاصله از مقابل آنتن نباید بیش از چند فوت باشد و چون شرایط نصب به گونه ای است که از این حد تجاوز نمی کند در این مورد نگرانی برای مردم وجود ندارد.
وی با بیان اینکه به طور کلی طبق اعلام نظر سازمان جهانی بهداشت خطرات تشعشعات آنتن های BTS قابل ملاحظه نیست، گفت: اما با این وجود هم سازمان جهانی بهداشت می گوید اگر افراد بر سر مساله تشعشعات حساسیت ویژه ای دارند، می توانند توصیه های موجود در این زمینه را رعایت کنند.
پارازیت ها بی ضرراند
در این نشست محمد کرم پور، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به اثرات احتمالی پارازیت ماهواره ها گفت: پارازیت در واقع فرستادن موجی با همان مشخصات موج اولیه برای خنثی کردن اثر موج ماهواره است که هیچ خطری ندارد.
وی افزود: در واقع اگر پارازیت ها مضر باشند امواج ماهواره ای هم باید مضر باشند.
وی در ادامه گفت: بخش بزرگی از ضررهایی که به آنتن ها نسبت داده می شود مسایل روحی ناشی از افکار غلط در مورد آنتن هاست. به این ترتیب ممکن است افراد از فکر چیزی که ممکن است زیان آور باشد، مریض می شوند.
کرم پور گفت: باید این افکار مردم را تغییر دهیم تا آنها مانع از توسعه شبکه های موبایل و نصب آنتن های BTS نشوند.
وی گفت: وقتی برای سرویسی استانداردی تهیه می شود به این معناست که ایمنی استفاده از آن سرویس صد در صد است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو