یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

تدوین آیین‌نامه جدید خدمات چندرسانه‌ای برای اپراتورهای سوم و چهارم

كرم پور

شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱:۰۰


رییس سازمان تنظیم مقررات از تدوین آیین‌نامه سرویس‌های چند رسانه‌ای (MMS) برای پاسخگویی به خدمات اپراتور سوم و اپراتور چهارم خبر داد و گفت: این آیین‌نامه MMS متفاوت از آیین‌نامه‌های پیشین است.<BR>

وایمکس نیوز - محمد کرم‌پور از تدوین آیین‌نامه MMS یا (Multimedia services) در کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد و افزود: این آیین‌نامه به تصویب کمیسیون رسیده و به زودی ابلاغ خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ارایه سرویس‌های نسل سوم از جمله مکالمه تصویری و اینترنت پر سرعت از سوی اپراتور سوم، آیا آیین‌نامه تدوین شده برای پیام چند رسانه‌ای (MMS)، پاسخگوی الزامات سرویس‌های نسل سوم نیز خواهد بود، گفت: به تازگی آیین‌نامه‌ مختص سرویس‌های چند رسانه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: آیین‌نامه قبلی (MMS (Multimedia Messaging Service به قوت خود باقی است و آیین‌نامه جدید تدوین شده با آیین‌نامه پیشین تفاوت‌هایی دارد.
وی در توضیح آیین‌نامه جدید MMS گفت: این آیین‌نامه برای تمامی سرویس‌هاست و سرویس پیام چند رسانه‌ای را نیز تحت پوشش دارد.
رییس رگولاتوری بیان کرد: آیین‌نامه سرویس‌های چند رسانه‌ای با بررسی‌های همه جانبه کمیسیون تنظیم مقررات و با همکاری وزارت ارشاد تهیه شده و حتی ضمایم فرهنگی نیز به آن اضافه شده است.
رییس سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به این سوال که آیا این آیین‌نامه ضمن رفع نیازهای مربوط به اپراتور سوم، برای اپراتور چهارم که محتوا ارایه خواهد کرد نیز کفایت می‌کند، گفت: بله، دقیقا همین طور است؛ ما در گذشته فناوری‌ محور بوده‌ایم و الان در حال حرکت به سمت سرویس‌محوری هستیم و در آینده نیز محتوا محور خواهیم شد.
کرم‌پور ادامه داد: در حال حاضر هنوز در مرحله سرویس‌محوری هستیم و محتوا محوری آینده این مرحله است و به این ترتیب آیین‌‌نامه MMS تدوین شده هم برای اپراتور سوم و هم برای اپراتور چهارم و محتوا محوری کافی خواهد بود.
وی با بیان اینکه این آیین‌نامه بسیار جدید و هنوز در مسیر امضا برای ابلاغ است، عنوان کرد: این آیین‌نامه آخرین آیین‌نامه‌ است که در زمینه محتوا تنظیم خواهد شد و البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که نیاز به ویرایش و به ‌روز رسانی از ویژگی‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

منبع: خبرگزاری فارس

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو