دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر محسنيان راد:

بايد در صدد تشکيل روابط عمومي هاي کارا باشيم

محسنيان راد

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴:۰۰


دکتر محسنيان راد در همايش يک روزه کارشناسان روابط عمومي حوزه وزارت ارتباطات، گفت: تحولات فناوري ارتباطي طي دو دهه آينده باعث شکسته شدن انحصار رسانه اي مي شود و در اينجاست که بايد در صدد تشکيل روابط عمومي هاي کارا باشيم.

وايمکس نيوز- دکتر محسنيان راد در همايش يک روزه کارشناسان روابط عمومي حوزه وزارت ارتباطات، گفت: تحولات فناوري ارتباطي طي دو دهه آينده باعث شکسته شدن انحصار رسانه اي مي شود و در اينجاست که بايد در صدد تشکيل روابط عمومي هاي کارا باشيم.

به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر محسنيان راد استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به شکل گيري اولين روابط عمومي در سال 1906 در آمريکا گفت: روابط عمومي ها در دنيا دو مرحله را پشت سرگذاشته و اکنون در مرحله سوم، تجزيه و تحليل و بازتاب پيام ها به مديران ارشد و بالادستي قرار دارند.

وي ورود روابط عمومي به کشورهاي در حال توسعه را از سال 1950 دانست و افزود: روابط عمومي در اين کشورها تقليدي از کشورهاي توسعه يافته بوده است و در بسياري از اين کشور ها از جمله کشور ما به دليل ساختار اقتدارگراي نظام پهلوي هيچ يک از مراحل رشد خود را طي نکرد.

وي ادامه داد: در جمهوري اسلامي ماهيت مديريت بومي است که خصلت هاي چندگانه اي از جمله خودجوشي، غير تحکم آميزبودن، مشارکت داوطلبانه و تحريک عاطفي را در ذات خود دارد.

 وي با اشاره به موفقيت اين شيوه مديريت در دوره هاي کوتاه مدت مانند جنگ تحميلي تاکيد کرد: در زماني که مديريت پيچيده تر و بلند مدت مي شود، اين شيوه با نيازمندي هاي جديدي روبرو خواهد شد که مي توان به درجات متفاوت از تخصص، کارايي، انطباق با شرايط و تعهد قانوني رسيد.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: در شرايطي که اين سه عنصر در کنار هم قرار نگيرند، سرگرداني در انتخاب مخاطب اصلي روابط عمومي ها به وجود مي‌آيد.

دکتر محسنيان راد ادامه اين وضعيت را به تشکيل روابط عمومي بازخورد گريز منتج دانست و افزود: در اين زمان است که  بروکراسي آشفته، کارکنان و مخاطبان ناراضي در جامعه به وجود مي آيند.

وي با اشاره به آيه 148 سوره نساء و آيه 10 سوره رعد گفت: وظيفه اصلي روابط عمومي در ايران کشف علل ناکارايي هاي جامعه به مديران ارشد و مقامات بالاتر سازمان است تا در دهکده جهاني زودتر از رسانه ها به رفع آنها بکوشد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو