دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رکورد تازه سنگاپوري‌ها:

بارگذاري با سرعت 600 مگابيت در شبکه LTE

lte

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴:۰۰


شرکت StarHub که دومين اوپراتور موبايلي بزرگ در سنگاپور محسوب مي‌شود توانست با استفاده از فناوري 4X4 MIMO شرکت Nokia Networks مبتني بر شبکه مخابراتي LTE، در يک آزمايش فني در دفتر مرکزي خود سرعت بارگذاري موبايلي از اينترنت با به 600 مگابيت در ثانيه برساند.

وايمکس نيوز- شبکه‌هاي موبايلي آينده به فناوري MIMO نياز مبرم دارند تا به کمک آن بتوانند با صدها هزار ابزار کاربردي اطلاعاتي سازگاري يابند و به نياز روز افزون کاربران پاسخ دهند.

بارگذاري موبايلي با سرعت 600 مگابيت در ثانيه مبتني بر فناوري 4X4 MIMO انجام شد و طي آن محققان سنگاپوري توانستند آزمايش خود را در شبکه مخابراتي LTE-A به انجام برسانند.

براي اين آزمايش دو شرکت StarHub و Nokia Networks با کمک يکديگر موفق شدند از سه باند مخابراتي حامل در شبکه موبايلي استفاده کنند. اين آزمايش به آنها نشان داد که چگونه مي‌توانند مدل بعدي شبکه مخابراتي را با سرعت بسيار بالاتر از مدل امروزي به کار گيرند.

«ري اوِن» مدير شرکت Nokia Networks در سنگاپور، فيليپين، استراليا و نيوزيلند در اين خصوص گفت: «درخواست کاربران جهاني براي بهره‌مندي از داده‌ها همچنان رو به افزايش است و حتي اوپراتورهاي پيشرفته نيز نمي‌توانند خود را با اين نياز سازگار کنند. ما با اين آزمايش مبتني بر فناوري‌هاي کنوني توانستيم سرعت بارگذاري موبايلي را تا چندين برابر افزايش دهيم و تا ساختار نسل آتي شبکه‌هاي مخابراتي مشخص شود».

منبع: ايستنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو