دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار براي رگولاتوري

رگولاتوري

یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۰۰


سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اين روزها ساماندهي و صدور پروانه شرکت‌هاي اينترنتي (FCP) را در دستور کار خود قرار داده است. پروانه‌هايي که طي 10 سال گذشته با عنوان PAP بيشترين چالش را براي توسعه بازار اينترنت کشور در مواجهه با شرکت مخابرات ايران و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي داشتند.

وايمکس نيوز-اکنون رگولاتوري در دور تازه اقدامات خود با انتشار فراخواني براي صدور پروانه‌هاي FCP قصد دارد به هر تعداد از شرکت‌هاي حائز صلاحيت، پروانه فعاليت بدهد و بر تعداد بازيگران اين بازار بيافزايد. 

 اين درحالي است که شرکت مخابرات ايران به عنوان تنها شرکت انحصاري دارنده امکانات زيرساختي تلفن ثابت و سيم مسي براي ارايه اينترنت پرسرعتADSL، تعدد شرکت‌هاي متقاضي اين امکانات را يکي از دلايل واگذاري قطره چکاني امکانات عنوان مي‌کند و به نظر مي‌رسد واگذاري امکانات با افزايش تعداد بازيگران ADSL در کشور با چالش‌هاي جديد و جدي‌تري مواجه شود.
 سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي شکل‌گيري بازار رقابتي براي ارايه اينترنت پرسرعت را اقدامي براي استانداردسازي و حرفه‌اي‌سازي فعاليت در اين بازار مي‌داند اما اين درحالي است که به نظر مي‌رسد با تعدد اپراتورها و شکل‌گيري بازيگران کوچک و محدود امکان کناره‌گيري آنها از بازار قوت بگيرد.
 اين تهديد بالقوه براي متقاضيان پروانه FCP درحالي است که يکي از وظايف سازمان رگولاتوري در کنار فراهم کردن زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري و فعاليت‌هاي جديد، تامين امنيت شرايط سرمايه‌گذار است تا با طيب خاطر نسبت به مطالعه بازار و سرمايه‌گذاري براي توسعه آن اقدام کند.
منبع: اقتصادنيوز

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو