معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خبر از الزام اپراتورهای ارائهدهنده ADSL به تخلیه سریع خطوط اینترنت پرسرعت با تقاضای مشترکین داد.
وایمکس نیوز - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامرضا داداشزاده با بیان این مطلب گفت: در راستای توسعه بازار رقابتی سالم، تسریع و تسهیل در تغییر و انتخاب اپراتور و سرویس مناسب و با کیفیت از سوی مردم، رگولاتوری بر فرایند درخواست تخلیه و دایری کاربران اینترنت پرسرعت (ADSL) نظارت میکند.
وی گفت: از این رو، تمامی اپراتورهای PAP موظف هستند پس از دریافت درخواست تخلیه خط از سوی مشترکین خود، موضوع را به شرکتهای مخابراتی اعلام کنند و شرکت مخابرات نیز بایستی حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از دریافت درخواست، خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه کند.
وی با اشاره به اینکه درخواست تخلیه مشترکین شرکت مخابرات ایران نیز باید در همین بازه زمانی از سوی شرکتهای مخابرات استانی انجام شود، افزود: درصورت ارائه درخواست تخلیه از سوی مشترک و عدم اقدام موثر از سوی اپراتور، مشترک میتواند شکایت خود را در سامانه 195 (سامانه پاسخگوئی به شکایات) ثبت کند تا در سریعترین زمان به آن رسیدگی شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تاکید کرد: هرگونه کوتاهی در مورد تخلیه خطوط مشترکین تخلف محسوب شده و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مطابق با مقررات با شرکت متخلف برخورد میکند.