یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل شرکت پست

شبکه پست الکترونيکي ايجاد مي‌شود/ ارائه خدمات پستي روي موبايل

تلفن همراه

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰


مديرعامل شرکت پست از ايجاد شبکه پست الکترونيکي (Epost) براي تسهيل ارائه خدمات به مردم خبر داد و گفت: به اين ترتيب مردم به جاي مراجعه فيزيکي به شعب پستي، خدمات مورد نياز را الکترونيکي يا روي موبايل دريافت مي‌کنند.

وايمکس نيوز - حسين مهري در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، از برنامه‌ريزي براي ايجاد شبکه پست الکترونيکي (Epost) خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازي Epost در دست انجام است و سرمايه‌گذاري در اين بخش آغاز شده است.

مديرعامل شرکت پست اظهار داشت: هدف از ايجاد شبکه پست الکترونيک، تسهيل ارائه خدمات به مردم است، تا مردم به جاي مراجعه فيزيکي به شعب پستي، خدمات مورد نياز را به صورت الکترونيکي يا روي موبايل دريافت کنند.

وي با تشريح خدمات در شبکه پست الکترونيکي، توضيح داد: براي مثال مردم به جاي داشتن صندوق پستي فيزيکي از Ebox برخوردار مي‌شوند و به جاي اينکه قبوض کاغذي با صرف هزينه براي سازمان، مردم و پست به دست شهروندان برسد، به پست الکترونيک آنها ارسال خواهد شد.

مهري تصريح کرد: همچنين سرويس رهگيري مرسولات پستي از ديگر بخش‌هاي شبکه پست الکترونيک است که رهگيري دقيق و کامل يک مرسوله از مبدأ تا مقصد را فراهم مي‌کند.

مديرعامل شرکت پست اظهار داشت: همچنين در شبکه پست الکترونيک پست مالي برقرار خواهد بود که کمک شاياني به رونق خريد و فروش اينترنتي خواهد داشت. براي مثال با يکي از کاربردهاي پست مالي که در دنيا مرسوم است، با تقاضاي افراد پر مشغله، به جاي تحويل قبض به مردم، صورت حساب پرداخت شده قبض از محل اندوخته مالي نزد پست پرداخت مي‌شود و رسيد صورت‌حساب پرداخت شده به مشتري تحويل داده خواهد شد.

 

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو