شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

عضو هيات مديره شرکت پست تاکيد کرد:

فعاليت بانک ها با واگذاري برخي امور به پست اقتصادي تر مي شود

پست

دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰


عضو هيات مديره شرکت پست گفت: امروزه موسسات مالي و شرکت هاي موفق دنيا به واسطه برون سپاري بسياري از امور اجرايي، عرصه فعاليت هاي خود را گسترش بخشيده اند، بر اين اساس بانک ها نيز مي توانند با واگذاري برخي امور به پست، زمينه اقتصادي تر نمودن فعاليت هايشان را فراهم آوردند.

وايمکس نيوز - به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، حلال خور عضو هيات مديره شرکت پست، در جلسه شوراي هماهنگي بانک هاي خراسان رضوي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي پست افزود: پست از قابليت ها و پتانسيل هاي مناسبي براي ارايه خدمات نيابتي و جابجايي کالا و همچنين وجوه مالي و پول رساني برخوردار است.

وي با بيان اين که همکاري هاي خوبي بين پست و بانک ها صورت گرفته است ادامه داد: بي ترديد واگذاري خدمات نيابتي شبکه بانکي به شبکه پستي و گسترش همکاري هاي دوجانبه، تکريم شهروندان، کاهش تردد و سفرهاي درون شهري، آلودگي زيست محيطي و نيز ارتقاي سلامت اداري را به دنبال خواهد داشت.

حلال خور اظهار اميدواري کرد: بانک ها بتوانند از امکانات متنوع و گسترده شبکه پستي بهره لازم را برده و با گسترش همکاري دو سازمان خدماتي با کيفيت به هموطنان ارايه شود.

علي دوستي معاون مالي و اداري شرکت پست نيز گفت: پست به عنوان رسمي ترين و امن ترين بخش تجارت الکترونيک در کشور، مي تواند همکاري گسترده اي با بانک ها و موسسات مالي داشته باشد.

وي با اشاره به رويکرد توسعه اي اتحاديه جهاني پست در سه زمينه فيزيکي- مالي و الکترونيکي افزود: در ايران وجه الکترونيک پست نوپاست که انتظار مي رود با نامگذاري امسال به شعار "پست هوشمند در خدمت مردم" بيش از پيش در اين زمينه خدمات ارايه دهيم و وجه مالي آن نيز با توجه به شبکه گسترده توزيع که در سطح کشور به وجود آمده و همچنين رونق تجارت الکترونيک در کشور، گسترش يابد.

در ادامه مديرکل دفتر بازاريابي و بررسي هاي اقتصادي شرکت پست با مقايسه وضعيت سرانه مرسولات پست در دنيا، منطقه خاورميانه و ايران گفت: با استفاده صحيح از پست در بخش هاي مختلف توليدي و اقتصادي مطابق آنچه در دنيا در حال انجام است مي توان رفاه و امنيت بيشتري براي مردم فراهم آورد.

کيواني افزود: تاکنون 764 خدمت در سازمان هاي دولتي احصا شده است که اميدواريم با همکاري بيشتر مسئولان اين خدمات با همکاري پست اجرايي شود.

فرمانده نيروي انتظامي خراسان رضوي نيز در اين جلسه با تاکيد بر همکاري سازنده پست و نيروي انتظامي در سال هاي اخير گفت: اين همکاري مي تواند در همه سطوح جامعه تسري يابد و به عنوان يک ضرورت در سبد مصرفي خانوارها تعريف شود.

سردار اميري مقدم به استقرار ستاد ترخيص خودرو و موتور سيکلت در اداره کل پست استان اشاره کرد و افزود: ارايه اين خدمت از طريق پست و همچنين ساير خدمات از جمله توزيع گذرنامه و کارت سوخت تاثير مثبت بر رضايت مردم از خدمات رساني نيروي انتظامي و همچنين کاهش آلودگي هوا و ترددهاي شهري داشته است.

شفيعي مدير کل پست استان نيز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاري پست و پست بانک مبني بر جابجايي وجوه نقد از ابتداي مرداد ماه افزود: با توجه به امکانات موجود و تدابير امنيتي به وجود آمده؛ پست استان اين آمادگي را دارد تا مشابه اين خدمات را به ساير بانک ها و موسسات مالي ارايه دهد.

در اين جلسه تفاهم نامه گسترش همکاري پست و موسسات مالي و اعتباري استان به امضاي مدير کل پست استان و برخي مديران عامل بانک ها و موسسات مالي و اعتباري رسيد.

به موجب اين تفاهم نامه پست خدماتي اعم از استفاده از وب سرويس بانک اطلاعات کدپستي ده رقمي به منظور استعلام نشاني و تاييد آدرس مشتري، چاپ و توزيع ابلاغيه ها و اخطاريه بانکي برابر براساس اعلام بانک ها، قبول و توزيع دست چک هاي شخصي شده با کنترل احراز هويت، قبول و ارسال مرسولات بين سازماني بانک ها و ساير مشتريان را به بانک ها و موسسات مالي و اعتباري استان ارايه مي دهد.

قبول و ارسال کارت هديه به آدرس مشتريان، انجام خدمات بانکي قابل ارايه در واحدهاي پستي منتخب به نيابت از بانک و انجام ارسال مراسلات بين شعب بانک، انجام خدمات فرهنگي، تبليغي براساس درخواست بانک  اعم از چاپ تمبر شخصي و کارت پستال،ارايه سرويس پست مستقيم  و انجام امور تدارکات بانک با استفاده از سرويس پست لجستيک و حمل وجوه و اوراق بهادار نيز از ديگر خدماتي است که پست به بانک ها و موسسات مالي استان ارايه مي دهد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو