جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهکار اپراتورها برای استفاده مطلوب از بسته‌‌های اینترنتی تلفن همراه

تلفن همراه

یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲:۰۰


معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از اصلاح ساز و کار و فرایندهای خرید و استفاده از بسته‌های اینترنتی تلفن همراه برای مشترکان خبر داد.

وایمکس نیوز - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، غلامرضا داداش‌زاده گفت: به منظور جلوگیری از متضرر شدن مشترکان، اپراتورهای تلفن همراه ملزم شدند تا اقدامات اصلاحی را در فرایند ارائه بسته‌های اینترنتی به مشترکین ایجاد کنند. که بر همین اساس تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی مشترکین ایرانسل فعال شده و مشترکان برای اطلاع از فهرست بسته‌های با قابلیت تمدید خودکار می‌بایست کد دستوری #9*5*555* را شماره‌گیری کنند و برای لغو قابلیت تمدید خودکار نیز پس از واردکردن این کد دستوری، گزینه لغو بسته را انتخاب کنند.

وی افزود: اپراتور  ایرانسل به منظور جلوگیری از اعمال نرخ آزاد اینترنت و افزایش هزینه‌های مشترکان، قابلیتی با عنوان طرح سفید در ارائه بسته‌های اینترنتی ایجاد کرده که براساس آن مشترکینی که تقاضای استفاده از این طرح را دارند، می‌بایست قبل از فعالسازی بسته اینترنتی، کد دستوری #3*2*3*555* را شماره‌گیری کنند تا پس از پایان یافتن اعتبار حجمی یا زمانی بسته، سرویس اینترنت مشترک قطع شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد ساز و کارهای بسته‌های اینترنتی اپراتور همراه اول گفت: این اپراتور به منظور مدیریت مصرف اینترنت از سوی مشترکین، گزینه جدیدی به نام رزرو بسته ایجاد کرده که براساس آن در صورتی که مشترکی بسته فعال داشته باشد و اقدام به فعال‌سازی بسته دیگر کند، بسته جدید برای وی رزرو می‌شود. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته رزرو برای وی فعال خواهد شد.

وی افزود: بسته رزرو قابلیت جدیدی است که به مشترک امکان می‌دهد بسته بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته دلخواه انجام شود.

 داداش‌زاده با اشاره به اینکه مشترکان برای اطلاع از نحوه کامل فعال‌سازی و استفاده از بسته‌ها، می‌توانند به پورتال رسمی اپراتورها مراجعه کنند، گفت: مشترکین اپراتور همراه اول برای اطلاع از وضعیت بسته‌های قیمتی که شامل دیتا، مکالمه و پیامک (درون شبکه‌ای) است می‌توانند کد دستوری #350*111* را شماره‌گیری کنند و مشترکینی که صرفاً بسته اینترنتی دارند برای اطلاع از وضعیت بسته خود می‌توانند از پنج روش زیر استفاده کنند.

  سامانه جامع #111*

سامانه جامع #100*

سامانه جامع پیامکی 111

سامانه پیامکی 8080

حساب کاربری همراه من

شماره‌گیری #320*111*

شماره‌گیری #0*100*

ارسال عدد 320 لاتین

ارسال عدد 0 لاتین

مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرسmy.mci.ir قسمت گزارش مصرف

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو