شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور خبر داد

سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی در بخش زیرساخت ارتباطات کشور

نصرالله جهانگرد

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰


رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور از سرمایه‌گذاری2500 میلیارد تومانی در بخش زیرساخت ارتباطات کشور خبر داد.

وایمکس نیوز - نصرالله جهانگرد در نشست مشترک فعالان حوزه ICT استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه ارتباطات کشور در گذشته کارهای چشمگیری انجام نشده بود، گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در مدت زمان کوتاهی، ارتباطات کشور 40 برابر افزایش دادیم. 

وی با بیان اینکه به دلیل وجود تحریم‌ها مقدمات این کار به سختی فراهم شده است، افزود: در بخش ترافیک داخلی به دو ترابایت و در بخش بین الملل سه برابر می شویم. 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در طول دو سال 1391 و 1392 مجموعاً 110 میلیارد تومان برای کل ارتباطات کشور در بخش زیرساخت هزینه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش زیرساخت دو هزار و 500 میلیارد سرمایه گذاری شده است. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با بیان اینکه ترافیک دیتا با توسعه نسل سوم موبایل نیازهای مقدماتی را ترمیم می کند، خاطرنشان کرد: در خصوص ایجاد مرکز IT همت و نخبگی استان را می طلبد. 

وی با بیان اینکه مرکز آپای استان اردبیل در برنامه سالجاری اجرایی می شود، گفت: اینترنت دانشگاه و مراکز علمی نیز در اولویت اصلی ما است. 

جهانگرد افزود: در مورد پروژه‌هایی که در چارچوب دولت الکترونیک است، هماهنگی‌های لازم با ظرفیت شرکت‌های استانی انجام می شود. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور اضافه کرد: شرکت‌های استانی منابع و محصولاتی را تولید کنند که در کشورهای همسایه بازار فروش داشته باشد.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو