دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر خوانساری:

ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دستور کار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

خوانساري

یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰


رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، درآستانه هفته دولت گفت: در راستای خودکفایی و بومی سازی تجهیزات مخابراتی، ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دستور کار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

وایمکس نیوز - دکتر خوانساری در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات گفت:  باتوجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعال کردن بخش دانشگاهی و تولید داخلی، از جمله اهدافی است که وزارت ارتباطات از طریق این پژوهشگاه،  دنبال می کند.

وی بر ارتباط دوسویه  پژوهشگاه ارتباطات و دانشگاه تاکید کرد و افزود: خودکفایی، بومی سازی تجهیزات مخابراتی و تجهیزات مورد نیاز بخش ICT کشور، از جمله دلایلی است که اهمیت ارتباط با اساتید دانشگاهی را، دوچندان می کند.

خوانساری اظهار کرد: در جهت رسیدن به اهداف ذکر شده در نظر داریم نشست هایی  با حضور وزیر ارتباطات با دانشگاهیان و بخش خصوصی در صنعت ICT برگزارکنیم  تا ایشان از نزدیک با راهکارها و پیشنهادهای دانشگاهیان آشنا شوند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات در پاسخ به  این سوال که آیا برنامه مشخص و مدونی از سوی پژوهشگاه برای برقراری ارتباط دوسویه با دانشگاهیان وجود دارد، گفت: در مورد موضوعات پژوهشی خاص که نیاز به حضور بخش خصوصی و دانشگاهها احساس می شود، برنامه هایی به صورت اکوسیستم در نظر گرفته شده است.به این معنی که باید مشارکت کلیه ذی نفعان در ایجاد زنجیره ارزش دیده شود و پژوهش و نوآوری درکنارتولید فناوری، آموزش، تربیت نیروی انسانی، فرهنگ سازی و آینده پژوهی  درنطر گرفته شود.

خوانساری بر توجه به R&D ، تولید داخلی، منابع انسانی و فرهنگ سازی در برخورداری از تحقیقات منسجم تاکید کرد و ادامه داد: ان شاءالله با مشارکت دانشگاهها و بخش خصوصی به این مهم دست  می یابیم.

وی به محدودیت های بودجه ای درکل کشوردر سال جاری  و همچنین  حوزه پژوهش و تحقیق اشاره کرد و گفت: با عنایت ویژه  وزیر ارتباطات به موضوعاتی که با تحقیق و پژوهش و تولیدات داخلی سر و کار دارد؛ تمام تلاش خود را برای حمایت از پژوهش و تولید بومی فناوری انجام می دهیم.

وی به ارائه وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات به مبلغ 120 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در بخش تولید محصولات، توسعه کسب و کار، R&D و صادرات محصولات حوزه ICT ، این وام نیز یاری رسان است.

خوانساری در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات در اعضاء هیئت علمی پژوهشگاه ارتباطات گفت: به منظور ارتقاء سطح توان پژوهشی این مرکز، از طریق افزایش هیئت علمی جوان، فعال، با انگیزه و دارای مدارج علمی معتبر، اقدام کرده ایم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات تصریح کرد: با توجه به برنامه های توسعه ای پژوهشگاه و هدایت های  هیات امنا، با هدف توسعه منابع انسانی پژوهشی در طی دو سال گذشته، 29 هیات علمی جوان  ومتعهد از میان  حداقل 200 متقاضی انتخاب شده اند و مراحل به کارگیری آنها در پژوهشگاه  درحال انجام است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو