دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین محصولات نمایشگاه IFA 2015 را بشناسید

نمايشگاه

دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰


نمایشگاه IFA 2015 از روز 4 تا 9 سپتامبر در شهر برلین آلمان در حال برگزاری است و بهترین محصولات حاضر در این نمایشگاه به صورت عمومی معرفی گردیدند.

وایمکس نیوز - صفحه نمایش 4K به عنوان مهم ترین وجه اشتراک محصولات شناخته می شود و این مورد روی نوت بوک گیمینگ، لپ تاپ تبدیل شونده و اسمارت فون نیز مشاهده می شود. هر چند با توجه به بازخورد های دریافت شده از کاربران در سطح جهان، صفحه نمایش 4K چندان توجیه پذیر نبوده و روی کاربرد محصولات تاثیر قابل قبولی ندارد، با این حال گذر علم و فناوری به چنین جایگاهی رسیده و میزان استقبال صورت گرفته از آنها روی این روند تاثیر گذار نخواهد بود.

 

در این بخش به معرفی 5 محصول برتر نمایشگاه IFA 2015 خواهیم پرداخت که نوآوری آنها در ارائه فناوری قابل تقدیر است.

 

نمایشگاه IFA 2015

 

لپ تاپ گیمینگ ASUS GX700 مجهز به صفحه نمایش 4K و خنک کننده مایع

اولین نوت بوک 17 اینچی جهان مجهز به صفحه نمایش 4K و کارت گرافیک GTX 950M با 8 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 که برای خنک سازی پردازنده نسل ششم Skylake اینتل و پردازنده گرافیکی قدرتمند آن به یک خنک کننده مایع اکسترنال نیاز دارید. ایسوس با در نظر گرفتن خنک کننده مایع، مفهوم قابل حمل بودن نوت بوک ها را نقض کرده و با توجه به قیمت بالای احتمالی نباید انتظار فروش بالایی از ROG GX700 داشته باشیم.

 

نمایشگاه IFA 2015

 

تلفن هوشمند سونی Xperia Z5 Premium مجهز به صفحه نمایش 4K

سونی به عنوان اولین تولید کننده انبوه تلفن هوشمند مجهز به صفحه نمایش 4K در تاریخ شناخته می شود و کاربران می توانند برای اولین بار کیفیت تصویر 3840×2160 را روی یک صفحه نمایش 5.5 اینچ تجربه کنند. تغییر مهم دیگری که روی Xperia Z5 Premium صورت گرفته، حضور دوربین 23 مگاپیکسلی به جای نمونه 20.7 مگاپیکسلی است که از زمان حضور Xperia Z1 یار و یاور همیشگی دوستداران سونی بود. حسگر اثر انگشت و باتری 3430 میلی آمپری از سایر امکانات قابل توجه فبلت 5.5 اینچی جدید سونی به شمار می رود. هر چند سونی بار دیگر نشان داده که با تولید یک تلفن هوشمند بی عیب و نقص مشکل شدیدی دارد و بهره گیری از چیپ ست Snapdragon 810 این موضوع را تائید می کند!

 

نمایشگاه IFA 2015

 

لپ تاپ تبدیل شونده Toshiba Radius 12 اولین 12 اینچی مجهز به صفحه نمایش 4K

نوت بوک های تبدیل شونده که به سادگی قادر به تغییر کاربری به تبلت را دارند، به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته، اما سخت افزار نه چندان قدرتمند و البته قیمت بالای آنها سبب گردیده تا کاربران همچنان به نوت بوک های متداول فکر کنند. توشیبا با کنار گذاشتن برخی از محدودیت ها موفق به تولید اولین لپ تاپ 12.5 اینچی جهان با صفحه نمایش 4K و پردازنده قدرتمند Core i7 اسکای لیک اینتل گردیده تا نام خود را بار دیگر به دلیل تولید یک محصول خاص بر سر زبان ها قرار دهد. ضخامت 0.6 اینچی به همراه وزن 1.32 کیلوگرمی سبب گردیده تا به سادگی بتوانید توشیبا رادیوس 12 را با خود حمل کنید. از سایر امکانات این نوت بوک تبدیل شونده می توان به اسپیکرهای ساخت Harmon Kardon و 512 گیگابایت درایو SSD اشاره کرد.

 

نمایشگاه IFA 2015

 

پردازنده های 14 نانومتری اینتل Skylake

نسل جدید پردازنده های اینتل که در حقیقت ششمین نسل از سری Core به شمار می روند، امکانات قابل توجهی نسبت به محصولات گذشته این شرکت ارائه می کند. حضور پردازنده گرافیکی قدرتمند Intel HD 530، پشتیبانی از هر دو نوع حافظه DDR3 و DDR4، پشتیبانی از تجهیزات جدید M.2، ساتا اکسپرس، رابط NVMe و تاندربولت 3 از امکانات پردازنده های اسکای لیک به شمار می روند. امکان اورکلاک آسان نسبت به نسل های گذشته در پردازنده های دارای پسوند K سبب گردیده تا بتوانید با استفاده از خنک کننده استوک اینتل نیز به فرکانس قابل توجهی دست پیدا کنید.

 

نمایشگاه IFA 2015

 

تجهیزات پوشیدنی ارزان تر و گران تر (تقابل چاق و لاغر)

ساعت های هوشمند یکی از تجهیزات پوشیدنی پر طرفدار به شمار می روند و مدل های متنوعی از آنها در بازار یافت می شود، در روز های ابتدایی حضور ساعت های هوشمند، قیمت بالای آنها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما به مرور زمان با کاهش قیمت ها بر طرفداران Smart Watch ها افزوده شد. در حال حاضر به سادگی می توانید با بودجه 170 دلاری نسبت به خریداری ساعت هوشمند ASUS ZenWatch 2 اقدام کنید و در نقطه مقابل نیز ساعت هوشمند Huawei Watch با بدنه طلایی و قیمت 799 دلاری خود می تواند نظر شما را در خصوص تجهیزات هوشمند به سادگی تغییر دهد.

 

منبع : مجله سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو