یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی؛

کشورهای همسایه گرسنه فناوری ایرانی ها هستند

دولت الکترونيک - فناوري

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰


رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت: کشورهای همسایه گرسنه فناوری و محصولات دانش بنیان ایرانی ها هستند که همین موضوع می تواند زمینه صادرات به این کشور ها رابرای ما فراهم کند.

وایمکس نیوز - محمد علی حسین پور فیضی گفت: اکنون ما در این پارک، شرکت های موفقی در زمینه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان  داریم که  این موضوع می تواند گامی در راستای محقق شدن اقتصاد دانش بنیان در کشور باشد.

وی تاکید داشت: برخی از شرکت های دانش بنیان این پارک توانسته اند میلیاردی وارد معامله شوند و محصولات خود را به جمهوری آذربایجان(باکو)، ارمنستان، کردستان عراق، دبی، روسیه و برخی کشورهای اروپایی صادر کنند. این محصولات شامل دستگاههای عکسبرداری سه بعدی، ماشین آلات جاده ای، لامپ های لیزری، ماشین آلات سنگین هستند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی اینها بازار منطقه ای برای ما هستند که این موضوع می تواند گامی در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان برای کشور به شمار رود.

وی با بیان اینکه ما پتانسیل خوبی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور داریم، افزود: البته برای تجاری سازی و صادرات موانعی وجود دارد که باید بر طرف شوند، خوشبختانه همه موضوع را می دانند و در صدد هستند این مشکلات را برطرف کنند. البته این موضوع با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

حسین پور فیضی اظهار داشت: کشورهای همسایه گرسنه محصولات فناوری ما هستند، ما هم توانایی تولید این محصولات و صادرات را داریم. تولید محصولات دانش بنیان در پارکها  و حمایت برای صادرات محصولات دانش بنیان امری ضروری است.

 

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو