شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

چطور بفهمیم شارژر موبایل یا تبلت درست کار می کند؟

تلفن همراه

سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰


باید این نکته را قبول کرد که این روزها هر چقدر درباره باتری تلفن های هوشمند و تبلت ها خبر و مقاله نوشته شود باز هم کم است. این روزها موبایل کاملا وارد جریان زندگی روزمره مردم شده و نمی توان رفع و رجوع کارها را بدون داشتن یک موبایل تصور کرد. گروهی از کاربران هم مانند دانشجوها هستند که کارشان با تلفن های معمولی هم راه نمی افتد و حتما باید تلفن های هوشمند استفاده کنند. بزرگترین مشکلی هم که می توان برای این ابزارها در نظر گرفت باتری است.

وایمکس نیوز - هیچ کس دوست ندارد وقتی از ساعت 8 صبح تا 8 غروب دسترسی درست و حسابی به شارژر و پریز برق ندارد دستگاهش پیام low battery نشان دهد و وسط کار خاموش شود. اما ظرفیت باتری ها متناسب با سایر امکانات آنها رشد نکرده و با وجود نمایشگر های همیشه گرسنه و پردازنده های شش و هشت هسته ای، باتری ها هنوز روی مرز 3000 میلی آمپر ساعت دور می زنند. در این بین بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد آن است که شارژر موبایل شما هم بنای ناسازگاری بگذارد و گوشی (یا تبلت) را درست شارژ نکند. اما چطور می شود چنین خیانتی را فهمید؟! در ادامه با ما همراه باشید.

برای اینکه بتوانیم منطقی کار کنیم به یک ابزار منطقی نیاز داریم. برنامه آمپر دقیقا همان چیزی است که دنبالش می گردیم (می توانید از لینک های انتهای مطلب آن را دانلود کنید). قدم بعدی تحلیل و بررسی است.

 

اگر می خواهید بدانید بیشترین سرعت ممکن در شارژ شدن دستگاه را در اختیار دارید یا خیر

دو راه برای این کار وجود دارد که هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم:

1- اگر به یک شارژر اوریجینال دسترسی دارید و می خواهید بدانید شارژر خودتان چطور کار می کند

هر تلفن هوشمند اندرویدی یا تبلتی به گونه ای طراحی شده تا با مقادیر مشخصی از شدت جریان ورودی شارژ شود. اگر از شارژرهای اوریجینال استفاده می کنید دو قدم تا فهمیدن اینکه سرعت شارژ دستگاهتان چقدر است فاصله دارید.

اول: برنامه آمپر را باز کنید و دستگاه را به شارژر وصل کنید. در این حالت برنامه به شما خواهید گفت ورودی دستگاه شما چند میلی آمپر است.

دوم: شارژر اصلی را جدا کنید و شارژر خودتان را وصل کنید. اگر شدت جریان کمتر از میزان مربوط به شارژر اوریجینال بود، باتری شما در مدت زمان بیشتری شارژ خواهد شد.

2- اگر شارژر درست و حسابی در دسترس ندارید

کمی کارتان سخت تر خواهد شد اما باز هم می توان در سه قدم متوجه ماجرا شد.

اول: در گوگل شارژر اوریجینال دستگاهتان را جست و جو کنید و ببینید در اصل شدت جریان چند میلی آمپر یا آمپر است. اکثر شارژرها می توانند شدت جریان بیشتری از آنچه باتری به آن نیاز دارد فراهم کنند، دلیل این اتفاق هم آن است که به هر حال باید صفحه نمایش دستگاه روشن شود و شاید وسط شارژ کردن بخواهید با گوشی کار کنید.

دوم: شارژر را به دستگاه متصل کنید و برنامه آمپر را باز کنید تا محاسباتش را انجام دهد.

سوم: اگر گوشی شما با شدت جریانی در حدود 0.8 برابر شارژرهای اصلی (که در گوگل پیدا کرده اید) شارژ می شود مشکلی ندارید، اما اگر این طور نیست باید دنبال شارژرهای قوی تر بگردید.

 

اگر می خواهید میزان جریان مصرفی دستگاه را بدانید

یکی دیگر از قابلیت های برنامه آمپر آن است که می توانید بفهمید در هر زمان مشخص گوشی شما چقدر از ذخیره خودش مصرف می کند. برای این کار برنامه را باز کنید. به قسمت تنظیمات بروید و روی چرخ دنده تپ کنید و بعد هم basic settings را انتخاب کنید. حالا گزینه enhanced measurement را فعال کنید به صفحه اصلی برگردید. بعد از کمی محاسبات، آمپر شدت جریان گرفته شده از گوشی را نمایش می دهد. به کمک این اطلاعات می توانید کارکرد دستگاه را تنظیم کنید. برای مثال روشنایی نمایشگر را کم یا زیاد کنید، wifi را خاموش یا روشن کنید و مواردی از این قبیل.

 

منبع : مجله سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو