شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دکتر دوايي اشاره کرد:

ارتباطات اجتماعي جزء پيچيده‌ترين علوم بشري است

شبکه هاي اجتماعي - فناوري

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲:۰۰


معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در يازدهمين سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي، ارتباطات اجتماعي را جزء پيچيده‌ترين علوم بشري عنوان کرد و افزود: ديناميک ناشناخته و تصادفي اين فضا نيازمند توجه به اين پيچيدگي‌ها در حوزه مهندسي و رياضي در کنار علوم انساني است تا به اهداف پيش بيني شده دست يافت.

وايمکس نيوز - به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دکتر دوايي با بيان اين که امروزه با شبکه پيچيده اي از جهان هاي کوچک مواجه هستيم( smart word (network گفت:پيش از اين دو نوع شبکه منظم و شبکه تصادفي شناخته شده در جهان وجود داشت.

وي با اشاره به ساختار اين دو نوع شبکه از ايده اتصال شبکه هاي دور با استفاده از يک ميانبر ياد کرد و خاطر نشان ساخت: اين ايده ساده و انقلابي به تولد شبکه اجتماعي انجاميد که افراد از نقاط مختلف دنيا بر اساس علايق خود در شبکه‌هاي مختلف عضو ودر تعامل هستند.

دکتر دوايي با تاکيد بر ديناميک پيچيده ي اين شبکه ها ادامه داد: در کل با يک سيستم پيچيده روبرو هستيم.

چرا که يک شبکه بزرگ شامل شبکه هاي کوچک شکل گرفته است که داراي چند ورودي و خروجي است .

وي هر شبکه اجتماعي را داراي سه نقش دانست و اظهار داشت: ‌يک نقش سنسور بازخوردي است که مي‌تواند بسيار سريع باشد اما اطلاعات اصيل در آن به سختي قابل پيدا کردن است مگر اينکه زمان گذشته و اطلاعات قابل اتکا شوند.

دکتر دوايي نقش دوم آن را به عنوان وسيله‌اي جهت تاثيرگذاري بر افکار عمومي برشمرد و گفت: به علت وسعت و پيچيدگي بايد بسيار هوشمندانه وارد اين ساختار شد.

وي ايجاد محيط يادگيري را از ديگر وظايف شبکه‌هاي اجتماعي دانست و گفت: محيط آموزش محيطي است که روي فضاي ذهني ما تاثير مثبت داشته و بتواند به محيط يادگيري برسد.

معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان نسبت به دستيابي دست اندرکاران اين سمپوزيوم به اهداف خود ابراز  اميدواري کرد.

گفتني است، اين مراسم  با حضور اساتيد دانشگاه از جمله پدر جامعه شناسي ارتباطات ايران دکتر ساروخاني و دکتر بارت دي وريز رييس انجمن بين المللي روابط عمومي در سال 2016 و مديران و کارشناسان روابط عمومي از سراسر ايران، برگزار شد، با معرفي و تقدير از برندگان نشان هاي ويژه و اعطاي لوح سپاس به مديران و کارشناسان برتر روابط عمومي و مديران ارشد ارتباط گستر همراه بود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو