دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز مطالعه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات

پژوهشگاه

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰


رئیس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات از آغاز مطالعه در زمینه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات خبر داد.

وایمکس نیوز - وحید یزدانیان با بیان اینکه پروژه های متعددی در این پژوهشکده در دست اجرا است که بخشی از نتایج آنها حداکثر تا پایان سال استخراج می شود، اظهار داشت: در این راستا، به منظور پیش بینی گام های آتی دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینکه چه فناوریهایی در این حوزه حرف اول را خواهد زد، مطالعه در زمینه آینده پژوهی در فناوری اطلاعات آغاز شده است.

وی در خصوص پروژه تدوین سند تعامل پذیری بین دستگاهی به عنوان گام نهایی استقرار دولت الکترونیک نیز گفت: در این سند سرویس های قابل ارائه توسط دستگاههای مختلف، استانداردها و پروتکلهای تعاملی بین دستگاه ها استخراج و پیشنهاد خواهد شد.

رئیس پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT با اشاره به اینکه بر اساس این سند از شبکه زیرساختی که سازمان فناوری اطلاعات ایجاد کرده برای استقرار دولت الکترونیک استفاده می شود، افزود: در نتیجه دستگاه های مختلف می توانند با یکدیگر ارتباط داشته و از بانک های اطلاعاتی یکدیگر استفاده و به یکدیگر خدمت ارائه دهند.

یزدانیان با اشاره به اجرای طرح کلان موتورهای جستجو در مرکز تحقیقات مخابرات نیز گفت: باور داریم موتورهای جستجو می تواند مولد حرکت اقتصادی بزرگ در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باشد، از این رو استخراج مدلهای کسب و کار مبتنی بر موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارد و این پروژه در حال استخراج و در مراحل پایانی است.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه ای از کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق موتورهای جستجو ایجاد خواهد شد، ادامه داد: شناسایی این کسب و کارها، نحوه همکاری شرکت های فعال در حوزه نرم افزار و ICT با موتورهای جستجو، اطلاع رسانی، نحوه کسب درآمد موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخت.

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو