شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

روش نگهداری صحیح از باتری تلفن همراه

تلفن همراه - باتري

پنج شنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰


با پیشرفت فناوری و همه گیر شدن آن،تلفن های همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند،اما فرسایش و استفاده نادرست باعث خرابی ، و در نتیجه تحمیل هزینه های غیر ضروری و ناخواسته به مصرف کنندگان می شود.

وایمکس نیوز - به نقل از گیزمودو ، در دنیای تلفن های همراه امروزی،طول عمر باتری اهمیت زیادی دارد.برای یادگیری برخی نکات جهت حفظ شارژ باتری ،زمان زیادی احتیاج ندارید.چیزی که ممکن است کمتر از آن آگاهی داشته باشید،نحوه نگهداری از خود باتری است که اهمیت زیادی دارد و باعث عملکرد موثر باتری می شود.اینجا چند روش برای حفظ سلامت باتری های لیتیوم یون توضیح داده می شود.

1- باتری را در دمای اتاق نگهدارید
در واقع دمای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد منظور ما است.بدترین چیزی که ممکن است برای یک باتری لیتیوم یون اتفاق افتد قرار دادن آن با شارژ کامل در دمای بالا است.بنابراین هیچوقت باتری تلفن همراه خود را در صورتی که دمای ماشین بالا است،شارژ نکنید.درجه حرارت بالا مهمترین عامل در کاهش طول عمر باتری های لیتیوم یونی است.
 
2- به جای باتری اضافی،به فکر باتری با ظرفیت بالاتر باشید
باتری ها خواه مورد استفاده قرار بگیرند یا نه،فاسد می شوند.بنابراین باتری اضافی چندان بیشتر از باتری اصلی عمر نخواهد کرد.به خاطر داشته باشید که عمر باتری بسیار مهم است و موقع خرید سعی کنید محصولی با جدیدترین تاریخ تولید را سفارش دهید.
 
3- از شارژ کامل باتری در اکثر مواقع پرهیز کنید و شارژ را ناتمام انجام دهید
برعکس باتری های معمولی،باتری های لیتیوم یونی حافظه شارژ ندارند ، به این معنی که لازم نیست شارژ باتری را بطور کامل مصرف کنید.درواقع برای این نوع باتری ها بهتر است که قبل از مصرف کامل شارژ،دوباره شارژ شوند.البته این نکته قابل ذکر است که بعد از هر 30 نوبت شارژ، باید به باتری یک نوبت اجازه دهید که کاملا شارژش را تخلیه کند.انجام ناقص شارژ بطور مداوم ، وضعیتی را برای باتری ایجاد می کند که ((حافظه دیجیتال)) خوانده می شود و باعث کاهش دقت اندازه گیری توان باتری توسط دستگاه می شود.بنابراین با مصرف کامل باتری در هر 30 نوبت،امکان بهینه سازی را برای این قطعه فراهم کنید.
 
4- از تخلیه کامل شارژ باتری های لیتیوم یونی پرهیز کنید
اگر شارژ یک باتری لیتیوم یونی به زیر 2.5 ولت در هر سلول کاهش پیدا کند،مدار امن داخلی باتری باز می شود ، و باتری از بین رفته بنظر خواهد رسید،و شارژ متداول دیگر کارایی نداشته ، و تنها بهبود دهندگان شارژ احتمال تکمیل این فرآیند را خواهند داشت.
علاوه بر این به دلایل امنیتی از شارژ باتری ای که در بسته بندی بطور کامل تخلیه شده است پرهیز کنید.
 
5- برای تمدید توان ذخیره سازی،شارژ باتری را همیشه بالای 40 درصد ، و در فضای خنک نگهدارید
من همیشه یک باتری اضافی برای نوت بوکم داریم ، اما دوام آن قابل مقایسه با باتری اصلی دستگاه نیست،دلیل آن هم حفظ همیشگی باتری ذخیره در شرایط شارژ 100 درصدی است. دلیل آن هم اکسید شدن یون لیتیوم در وضعیت حداکثری ذخیره سازی است.نگهداری از باتری های لیتیوم یون در شارژ 40 درصد ، و داخل یخچال توصیه می شود.
 
حرف آخر
باتری های لیتیوم یونی نسبت به نسل قبل خود دستآورد بسیار عظیمی محسوب می شوند و با رعایت نکات بالا می توان به چرخه 500 بار شارژ و مصرف در این باتری ها دست پیدا کرد.
 
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو