یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بحران در سامسونگ؛

سود فروش تلفن های هوشمند همچنان در حال کاهش است

سامسونگ

یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰


سامسونگ را می توان به راحتی یکی از بزگترین غول های صنعتی دنیا به حساب آورد. این شرکت نه تنها در بخش تلفن های هوشمند، بلکه در قسمت های دیگری از جلمه تلویزیون ها، لوازم خانگی، دوربین های دیجیتال، ساعت های هوشمند و همچنین سخت افزارهای مورد استفاده در گجت های دیجیتال فعالیت می کند و بخش تلفن های هوشمند این شرکت با داشتن مجموعه ای از بهترین پرچم داران جهان بخش عمده ای از این بازار را به خود اختصاص داده است.

وایمکس نیوز - در واقع با توجه به پیش بینی موسسه TrendForce این شرکت تا پایان سال 2015 (تنها چند روز دیگر) به فروش بیش از 100 میلیون دستگاه تلفن هوشمند دست خواهد یافت، اما این آمار شگفت انگیز که بسیار بیشتر از فروش بزرگترین رقیب آنها یعنی اپل است نمی تواند مانع بروز مشکلات برای کره ای ها شود.

بنا به گزارش Phone Arena ، بخش موبایل کمپانی سامسونگ در حال حاضر 39% از سود عملیاتی این شرکت را در طول نه ماهه اول سال 2015 فراهم کرده است اما اگر این میزان را با سال 2013 مقایسه کنیم شاهد نزول چشمگیر درآمدهای بخش خواهیم بود. در آن سال گروه موبایل سامسونگ 68% از سود شرکت را به خود اختصاص داده بوده است. به این ترتیب در سال جاری بخش موبایل کمترین سهم را نسبت به عملکرد خود از سال 2010 به بعد در درآمدهای کلی شرکت داشته است. جالب اینجاست که بدانید با وجود محبوبیت فوق العاده بالای دستگاه هایی مانند گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج و اج پلاس و همچنین نوت 5، عمده درآمد موبایل های سامسونگ توسط گوشی های ارزان قیمت سری J این شرکت به دست آمده اند.

یکی از کارکنان سابق سامسونگ در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز عنوان کرده است که مشکل عمده سامسونگ تمرکز بیش از حد آنها بر فروش کوتاه مدت سخت افزار و عدم توجه کافی به پشتیبانی بلند مدت نرم افزاری است. این شرکت اخیرا تلاش کرده با معرفی سرویس هایی نظیر Samsung Pay مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کند، اما سوال اصلی اینجاست که آیا یک سرویس پرداخت موبایلی می توان کاربران را وادار کند از یک برند خاص استفاده کنند؟ به خصوص آنکه در حال حاضر خود گوگل با ارائه Android Pay بستر گسترده تری در این بخش در اختیار دارد و رقیب آنها یعنی اپل هم از مدت ها پیش سرویس پرداخت آنلاین خود را راه اندازی کرده و بعید به نظر می رسد کاربران در کشورهایی نظیر آمریکا که اقبال عمومی در آنها نسبت به تلفن های کمپانی اپل است از سرویس های مشابه سامسونگ استفاده کنند.

به نظر می رسد همین وضعیت رو به افول باشد که باعث بروز سردرگمی در تولیدات سامسونگ شده و کاربران با انبوه دستگاه های سامسونگ روبرو هستند که بسیاری از آنها تجهیزات نزدیک به هم داشته و از سویی نبود پشتیبانی نرم افزاری و قیمت نسبتا بالاتر در مقایسه با رقبایی نظیر شیائومی باعث می شود آنها استفاده از تلفن های هوشمند شرکت های دیگر را به محصولات سامسونگ ترجیح دهند. مطمئنا سامسونگ شرکت کوچکی نیست و راه های مقابله با بحران ها را به خوبی می داند، اما اگر مدیران این کمپانی نتوانند در زمان مناسب راه حل درستی برای برون رفت از مشکلات پیدا کنند بعید نیست در آینده به سرنوشت نوکیا دچار شوند. 

منبع : مجله سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو