یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش پست بانک به گزارش تخلف در فروش وثایق مشتریان + پاسخ فارس

پست بانک

یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰


پست بانک با ارسال جوابیه‌ای نسبت به گزارش فارس با عنوان «تخلف در فروش وثایق مشتریان یک بانک‌» واکنش نشان داد.

وایمکس نیوز - روابط عمومی پست بانک در واکنش به دو گزارش فارس با عناوین «تخلف در فروش وثایق مشتریان یک بانک» در 6 دی ماه  و «خیال بانک ها راحت،خبری از نظارت نیست؛تخلف کنید و لبخند بزنید» در 16 دی ماه جوابیه‌ای ارسال کرد.

در این جوابیه آمده است: در خصوص درخواست یکی از مشتریان پست بانک ایران (شرکت طلوع هیوا، خانم ن-ک) بدین‌وسیله به آگاهی می‌رساند، شرکت مذکور تسهیلاتی را در قبال توثیق دو فقره ملک در تهران اخذ و متاسفانه شرکت در ایفای به موقع تعهدات خود اقدامی ننموده و علی‌رغم اخطارهای مکرر و قانونی هیچگونه توجهی در این خصوص معمول نداشته است.

به همین منظور بانک در راستای حفظ منافع خود و بیت‌المال نسبت به تملیک یکی از املاک اقدام نموده و مقرر گردید با توجه به میزان بدهی متقاضی قیمت ملک مذکور در زمان  تملیک، مابه‌التفاوت مبلغ موصوف به شرکت عودت گردد.

لازم به ذکر است این موضوع همزمان با وجود عدم تسویه الباقی بدهی و همچنین طرح دعوی نامبرده نزد مراجع محترم قضایی و رأی صادره دال بر محکومیت شرکت موصوف و صحت اقدام بانک در دادگاه بدوی و تجدید نظر بوده است.

از این رو به نظر می‌رسد درج مطالب مذکور که عاری از تحلیل کارشناسی و حقوق بانکی بوده و صرفا موجب صدمه بر چهره بانکی که رسالت خود را در توسعه امور بانکی در گستره روستاها و نقاط مرزی و دور افتاده قرار داده و در حال حاضر بالغ بر 12 هزار باجه بانکی، خدمات متنوع خود را به مردم این نقاط دور افتاده ارائه می‌دهد جای تامل و به دور از انصاف و امانتداری می‌داند.

توضیحات فارس

گزارشی که فارس در 6 دی ماه منتشر کرد فقط بازتاب گزارش بازرسی بانک مرکزی و نامه معاون نظارتی بانک مرکزی به مدیرعامل پست بانک نسبت به تخلف انجام شده بود.

در آن گزارش سعی شد از هرگونه تحلیل و قضاوت نسبت به این پرونده خودداری شود و آنچه که در متن گزارش بود، نتایج بررسی بازرسی بانک مرکزی درخصوص این پرونده بوده است.

بنابراین طرح این مساله در جوابیه پست بانک مبنی بر اینکه «مطالب مذکور عاری از تحلیل کارشناسی و حقوق بانکی بوده» غیرمنطقی است زیرا همه مدارک و مستندات گزارش در متن درج شده بود.

لازم به ذکر است که گزارش‌های بانک مرکزی معمولا توسط کارشناسان متخصص در حوزه بانکی و نظارتی تهیه می‌شود و طرح این مساله که گزارش منتشر شده فاقد تحلیل کارشناسی است، آنهم از سوی مقام ناظر و متولی نظام بانکی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

همانطور که در گزارش بازرسی بانک مرکزی قید شده بود، تخلفاتی از این دست مسبوق به سابقه بوده و با توجه به اینکه مستندات این تخلف در اختیار خبرگزاری قرار گرفته بود، امکان انتشار آن به وجود آمد و این پرونده تنها فقط یک نمونه قابل استناد بوده است.

در این رابطه اسناد و دلایل کافی در خصوص تخلف پست بانک موجود است که در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

 

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو