دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

جهانگرد:

فضاي مجازي وزن بزرگي در اقتصاد، اجتماع و مديريت هر کشور دارد

نصرالله جهانگرد

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰


رييس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به اهميت فضاي مجازي در کشور اظهار کرد: نخبگان و دولت‌هاي هوشمند بايد از مزاياي فضاي مجازي بهره برده و از ريسک‌هاي آن تا حد امکان بکاهند.

وايمکس نيوز - به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، مهندس نصراله جهانگرد رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران در گفت و گويي که با ماهنامه مديريت ارتباطات داشت؛ در ارتباط با نسبت ارزش اهميت نفت به عنوان يک ثروت ملي به ارزش حوزه فناوري اطلاعات توضيح داد: نفت يک ارزشي است که بايد با مديريت بهتر، از آن به عنوان ذخيره‌اي براي رشد و توسعه کشور استفاده کنيم و فضاي مجازي هم تعبير فارسي «cyber space» است که برخي نخبگان و صاحب‌نظران بر اين عقيده‌اند که کلمه «مجازي» در تعبير «cyber» کلمه‌مناسبي نيست، چراکه در اين فضا اتفاقات حقيقي مي‌افتد.

مهندس جهانگرد همچنين در ارتباط با خصوصيات موجود در فضاي مجازي خاطرنشان کرد: وقتي يک پيام را هزاران نفر دريافت کرده و نسبت به آن واکنش نشان مي‌دهند، اين فضا، يک فضاي حقيقي خواهد بود و از حالت مجازي خارج مي شود.

وي افزود:  مي‌توان گفت اين پديده که در يک دهه گذشته، بسيار بزرگ‌تر شده و آينده‌اي به مراتب عميق‌تر را پيش رو دارد، نقش و جايگاه استراتژيکي در آينده اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جوامع بازي مي‌کند.

جهانگرد تأکييد کرد: نخبگان و دولت‌هاي هوشمند، به سرعت مي‌توانند در اين قلمرو جديد حضور داشته باشند، تدبير کنند، از مزاياي آن بهره برده و از ريسک‌هاي آن تا حد امکان بکاهند؛ به همين دليل شايد مقايسه اين دو از اين جهت که کدام‌يک بهتر است، مقايسه هم‌وزني نباشد.

رييس سازمان فناوري اطلاعات در پايان در ارتباط با ارزش گذاري بر حوزه فناوري اطلاعات گفت: اگر بخواهيم مخاطبان ما متوجه اندازه‌هاي اين صنعت جديد بشوند، مي‌توانيم بگوييم که فضاي مجازي، ارتباطات و رسانه‌ها، وزن بزرگي در اقتصاد، اجتماع و مديريت هر کشوري دارند و خواهند داشت و با اين موضوع مي‌توانيم مخاطبين اين حوزه را متوجه اهميت فناوري اطلاعات و فضاي مجازي کنيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو