یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استانداردهای نسل بعدی شبکه

wifi

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰


wi-fi در آینده چگونه خواهد بود؟

وایمکس نیوز - اگرچه که در تاریخ کامپیوتر چیزی به ما نشان داده نشده است اما ما می­دانیم که تکنولوژی­های کمی وجود دارند که کیفیت خوبی دارند و کیفیت آنها بهتر نخواهد شد. این تکنولوژی­ها یقینا شبکه وایرلس را هم دربرمی­گیرد. شبکه­ای که برای اولین بار در اواخر دهه 90 پدیدار شد و نسخه جدید آن به­طور متوسط هر چهار سال یک­بار منتشر می­شود.

فناوری Wireless AC با قابلیت اطمینان بهتر و سرعت گیگابایتی هنوز در مسیر خود برای تبدیل شدن به یک استاندارد مسلم حرکت نکرده بود که شرکت­ها با اشکال آینده شبکه وایرلس مواجه شدند. Wireless AC برای استریم کردن ویدئوهای HD خوب است اما اگر شما بخواهید ویدئوهایی با کیفیت 4K را استریم کنید باید چه کنید؟ یا اگر تمایل داشته باشید که شبکه مناطق بیشتری را نسبت به آن­چه که اکنون Wireless AC اجازه می­دهد، پوشش دهد و یا اگر بخواهید که شبکه همانند Wireless AC اما با قدرت کمتری عمل کند باید چه کاری انجام دهی

پاسخ این است که شما باید به­دنبال شبکه­ای جدید باشید. مشخص نیست که کدامیک از این تکنولوژی­ها در نهایت در خانه­های ما قرار می­گیرد. در حال حاضر کاندیدهای زیادی در مراحل مختلف توسعه قرار دارند که شاید جواب این سوال را بدهند.

WiGig / 802.‎11ad

این استاندارد ابتدا توسط اتحادیه  Alliance Wireless Gigabit ‎(WiGig) مدیریت می­شد ولی بعدا به گروه Wi-Fi Alliance پیوست. استاندارد WiGig قابلیتی براساس تکنولوژی کنونی wi-fi (802.11)‎ بود. نسخه اصلاح شده مشخصات آن 802.11ad یا Wireless AD نامیده می­شد.

هدف از آن ایجاد استانداردی بود که ارتباطاتی با سرعت چند گیگابایتی را بین دو دستگاه ممکن سازد. این استاندارد شامل شبکه وایرلس معمولی می­باشد که استریم رسانه­ای با کیفیت بالا بین دستگاه­های مستقل مانند بلندگو و صفحه نمایش بدون نیاز به روتر یا هاب را نیز دربرمی­گیرد. مانند دیگر شکل­های wi-fi، Wireless AD هم در باندهای فرکانس 2.4GHz و 5GHz ارتباط برقرار می­کند، اما برخلاف wi-fi باند فرکانسی 60GHz را نیز دربرمی­گیرد که به آن اجازه می­دهد تا به سرعت 7 گیگابایت در ثانیه برسد.

منبع : بزرگراه رایانه

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو