یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

App Store همچنان پول پارو می کند

اپليکيشن

دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰


دو رقیب قدرتمند دنیای تلفن های هوشمند ، با وجود مشترکاتی که با یکدیگر دارند ، هنوز هم شانه به شانه یکدیگر در این میدان رقابت می کنند. وقتی اسم App Store یا Google Play به گوشمان می خورد ، حتی اگر با آنها هیچ آشنایی نداشته باشیم ، به یاد اپلیکیشن آنها در تلفن همراهمان می افتیم. این دو هنوز هم بزرگترین فروشگاه برنامه برای تلفن های همراه در سرتاسر جهان هستند.

وایمکس نیوز - اپ استور و گوگل پلی یکی از منابع درآمد بزرگ برای هر یک از شرکت ها هستند و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. برتری اپ استور نسبت به گوگل پلی در سال های اخیر را نمی توان نادیده گرفت اما گوگل نیز همچنان در تلاش برای کنار زدن رقیب خود است. در همین راستا آمار ها نشان می دهند که میزان دانلود از گوگل پلی در سال گذشته میلادی تقریبا دو برابر شده است اما با این وجود هنوز هم اپ استور در آمد بیشتری را عاید خود می کند. به همین دلیل در آمد زایی برای توسعه دهندگان اندروید هنوز به عنوان یک چالش پا برجا است. تحلیل های سایت App Annie نشان دهنده آن است که میزان دانلود های گوگل پلی با سرعتی بسیار بیشتر از اپ استور در حال رشد کردن است اما هنوز توسعه دهندگان iOS درآمدی بیشتر از رقبای خود کسب می کنند.

گوگل پلی رشد تقریبا 100 درصدی آمار دانلود خود را مدیون بازار های نو ظهوری مانند برزیل ، ترکیه ، هند ، اندونزی و مکزیک است که به تنهایی نیمی از پیشرفت دانلود های  این فروشگاه مجازی را به خود اختصاص داده اند. در طرف دیگر ، به نظر می آید آمار دانلود اپ استور از سال گذشته تا کنون تقریبا ثابت و بدون تغییر مانده است.اما همانطور که ذکر شد ، با وجود افزایش قابل توجه آمار دانلود ، اندرویدی ها هنوز هم درآمد کمتری از برنامه هایشان کسب می کنند. این در حالی است که هر دو فروشگاه به طور کلی در آمد قابل توجهی را در سال 2015 میلادی به دست آورده اند. قابل ذکر است که اپ استور اپل در سال 2014 میلادی ، تا 70 درصد بیش از گوگل پلی درآمد داشته است که این میزان در سال 2015 به 75 درصد افزایش یافته است. با وجود اینکه این آمار می تواند برای توسعه دهندگان اندروید نا امید کننده باشد اما تحلیل های صورت گرفته نگاه خوشبینانه ای به رشد گوگل پلی مخصوصا در بازار های نو ظهور دارند.

با توجه به گزارش App Annie ، میزان نفوذ دیوایس های اندرویدی همچنان در بازار بعضی کشور ها نسبت به رقیب خود پایین خواهد ماند اما آمار دانلود همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. در آمد فروشگاه نیز با توجه به افزایش مخاطبان رشد نسبی خواهد داشت و تراکنش های کوچک مانند خرید های درون برنامه ای رشد بیشتری در سال آینده خواهند داشت. این گزارش همچنان نشان دهنده رشد قابل توجه و افزایش میزان دانلود و درآمد اپ استور در چین می باشد. درآمد این فروشگاه در کشور چین ، در سال گذشته نسبت به سال 2014 دو برابر شده است و آمار دانلود نیز رشدی 20 درصدی داشته است. در حال حاضر بعد از آمریکا ، اپ استور بیشترین درآمد را از کشور ژاپن بدست می آورد اما پیش بینی می شود که با روند کنونی ، کشور چین می تواند در سال جاری ژاپن را نیز پشت سر گذاشته و پس از آمریکا مقام دوم درآمد زایی اپ استور را به خود اختصاص دهد.  

 

منبع : مجله سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو