یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
رگولاتوري
حسين فلاح

حسین فلاح سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در حکمی حسین فلاح جوشقانی را بعنوان سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات این سازمان منصوب کرد.

ادامه مطلب

سيم کارت

کشف ۵۰۰۰ سیم‌کارت فعال در یک انبار زیر سایه نظارت رگولاتوری

اجرای ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی و بی‌نام و نشان به بیش از یک سال رسید و رگولاتوری صراحتا اعلام کرد که دیگر سیم‌کارت بی‌نام و نشانی وجود ندارد در حالیکه بازارهای موبایل در حال حاضر سیم‌کارت فعال بی‌نام واگذار می‌کنند و محموله‌های جعلی کشف می‌شود.

ادامه مطلب

تلفن همراه - پيامک

با گذشت دو هفته از اجرا/

متولی سامانه مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده مشخص شد

اجرای طرح ساماندهی پیامک‌های ارزش افزوده و تبلیغاتی، با ارسال پیامکی به مشترکان موبایل توسط نهاد ناظر بر حوزه ارتباطات کشور پذیرفته شد.

ادامه مطلب

همراه اول

مدیر اپراتور اول ارتباطی :

مذاکره برای دریافت باند ۱۸۰۰ مگاهرتز/مذاکره با MVNOها قطعی نشده است

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی گفت: در حال مذاکره با رگولاتوری برای دریافت باند ۱۸۰۰ مگاهرتز جهت LTE هستیم اما هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم.

ادامه مطلب

رگولاتوري

انتصاب و جابجايي در حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري

تغييرات مديريتي در حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري در راستاي تقويت هرچه بيشتر اين بخش و استفاده از توانمنديها و تجربه هاي نو است.

ادامه مطلب

تلفن همراه - پيامک

دو نقص سامانه غیرفعال سازی خدمات پیامکی؛ عدم تفکیک سرشماره و حذف پیامک بانک

ایجاد سامانه ۸۰۰ برای یکسان شدن روش غیرفعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده، روش‌های پیچیده سابق را آسان کرده است اما خواسته مجلس برای تفکیک سرشماره های تبلیغاتی هنوز تامین نشده و نگرانی از قطع پیامک بانک ها نیز پابرجا است.

ادامه مطلب

عميديان - رگولاتوري

شرح تصمیمات کمیته نوروزی وزارت ارتباطات

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: شناسائی نقاط پرتردد در هر یک از شهرها و جاده‌های کشور و تقویت آنتن‌دهی متناسب با ازدحام آن نقطه، پاسخگوئی مناسب مراکز پاسخگوئی و بررسی و شناسائی نقاط پرحادثه جاده‌های کشور به منظور پوشش‌دهی آنتن مناسب از اولویتهای کمیته ستاد نوروزی حوزه ICT کشور است.

ادامه مطلب

رگولاتوري

معاون وزیر خبر داد:

عقب ماندگی دوباره رگولاتوری از فناوری/ بلاتکلیفی تعرفه رومینگ ملی موبایل

نزدیک به 2 سال از راه‌اندازی طرحی که قرار بود مشکل آنتن ندادن تلفن همراه را حل کند، می‌گذرد. درحالیکه با نزدیک شدن به اجرای وعده جابه جایی شماره بین اپراتورها، رومینگ ملی موبایل به پایان راه نزدیک می‌شود، هنوز مسائل مقررات‌گذاری از جمله تعرفه درباره آن بلاتکلیف است.

ادامه مطلب

سيم کارت

معاون رگولاتوری خبر داد

اجرای کامل طرح ساماندهی مشترکان موبایل تا عید

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ارتباط با رفع موانع تکمیل فاز دوم ساماندهی مشترکان حقیقی با بیش از ۱۰ سیم‌کارت گفت: در حال حاضر دنبال تأیید مراجع ذی‌ربط هستیم تا حکمی در این باره دریافت کنیم که گمان می‌کنم موضوع تا عید حل و فصل شود.

ادامه مطلب

عميديان

نظارت رگولاتوری بر سر ریز سیگنال در نقاط مرزی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از نظارت بر سر ریز سیگنال از کشورهای همسایه در شهرهای مرزی کشور در کمیته پایش مرزی خبر داد.

ادامه مطلب