پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوناگون

حالت تاریک به جستجوی گوگل در دسکتاپ اضافه شد

گوگل سرانجام حالت تاریک ( dark theme) را به جستجو در دسکتاپ اضافه کرد.

شرکت فایزر به دنبال مجوز تزریق واکسن در کودکان ۵ تا ۱۱ سال است

تصمیم ایالات متحده در مورد تزریق واکسن کووید ۱۹ فایزر/ بیو‌ان‌تک برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله ممکن است در ماه اکتبر اتخاذ شود.

۲ میلیارد دز واکسن نواواکس در دسترس قرار می‌گیرد

مدیر ارشد بازرگانی شرکت نواواکس گفت: حداقل ۲ میلیارد دز واکسن کووید ۱۹ شرکت نواواکس در سال ۲۰۲۲ در دسترس خواهد بود.

نظام سلامت محکوم به تحول است

حاضران در پنل رویداد آنلاین تحول دیجیتال در حوزه سلامت تاکید کردند نظام سلامت در آینده نه چندان دور حتما شاهد تحول دیجیتال خواهد بود و مقاومت‌ها در برابر این روند، تاثیری در ایجاد تحول نخواهد داشت.

شیلی استفاده از واکسن چین برای کودکان را تأیید کرد

نهاد تنظیم کننده بهداشت عمومی شیلی استفاده از واکسن کووید ۱۹ شرکت زیست‌فناوری سینوواک را برای کودکان بالای ۶ سال تأیید کرد.

استارت‌آپ‌های گردشگری کرونا را شکست دادند

استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری اولین قربانیان همه‌گیری کرونا به شمار می‌آیند چرا که با شیوع کرونا نه فقط مردم دیگر علاقه‌ای به سفر کردن نداشتند و پروتکل‌های بهداشتی آنان را از سفر باز می‌داشت بلکه دادستانی نیز فعالیت آنها را به صورت موقت ممنوع اعلام کرد.

سرمایه‌گذاری جف بزوس در استارتاپی که به دنبال دستیابی به زندگی جاودان است

استارتاپ «Altos Labs» اوایل سال جاری میلادی فعالیت خود را در زمینه تحقیقات ضد پیری آغاز کرد و اکنون ادعا شده «جف بزوس»، بنیانگذار آمازون و ثروتمندترین فرد جهان برای تحقیقات در زمینه انسان ابدی و زندگی جاودان در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است.

جهش‌های ویروس کرونا، چالش کنترل همه‌گیری/ از سویه «مو» چه می‌دانیم؟

سویه مو، پنجمین جهش ویروس کرونا که سازمان جهانی بهداشت آن را زیر نظر گرفته، در ۳۹ کشور شناسایی شده و کارشناسان به دقت آن را تحت نظر گرفته‌اند تا شدت سرایت این سویه و مقاومت آن نسبت به واکسن‌های موجود مشخص شود.

دریافت دو دز واکسن خطر ابتلای طولانی مدت به کرونا را نصف می‌کند

یک مطالعه جدید نشان داده است، دریافت دو دز واکسن احتمال کووید طولانی مدت را در بزرگسالانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، نصف می‌کند.

چالش تعیین اثربخشی واکسن‌ها واکسن‌های معروف مقابل «دلتا» چند درصد تاثیرگذارند؟

جهش‌های جدید ویروس کرونا و کاهش اثربخشی برخی واکسن‌ها روی سویه‌های اخیر، دانشمندان را بر آن داشته بررسی‌های بیش‌تری روی اثربخشی واکسن‌ها بر جهش دلتا داشته باشند. نکته قابل تأمل این است که هنوز نمی‌توان با قطعیت میزان اثربخشی واکسن‌ها در برابر گونه دلتا را اعلام کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو