شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

ثبت یک میلیون و ۳۰۰ هزار دامنه فارسی

از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۸۸۱ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ی فارسی، پسوند ir با بیش از یک میلیون و ۳۲۱ هزار دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد.

آیا شبکه ملی اطلاعات، نسخه ای نوشته شده برای ایران است؟ / کشورهای پیشرفته‌ای که شبکه ملی دارند

وقتی از ضرورت وجود شبکه ملی اطلاعات و خدماتی که برای مردم ایجاد خواهد کرد صحبت می‌شود، برخی آن را حصار کشی و نسخه‌ای ویژه ایران می‌خوانند. آیا واقعا کشورهای پیشرفته‌ از جمله ژاپن، آلمان، کره جنوبی، استرالیا، انگلستان و روسیه هم شبکه ملی دارند؟

سرعت اینترنت در ۸۲ کشور جهان بیشتر از ایران است

براساس رده بندی جهانی و گزارش «اسپیدتست»، متوسط سرعت اینترنت همراه و ثابت ایران در ماه مارس با افزایش همراه بوده است. در آخرین آمار منتشر شده ایران با یک پله صعود در جایگاه ۸۳ رتبه بندی سرعت اینترنت کشورهای جهان قرار گرفت.

در کروم ۹۰ امکان لینک دادن به متن‌های هایلایت‌‌ شده اضافه می‌شود

گوگل به‌زودی قابلیت «Copy link to highlight» را در اختیار کاربران کروم ۹۰ قرار می‌دهد تا قسمت‌های هایلایت‌شده را به لینک تبدیل و برای دیگران ارسال کنند.

هواوی تا سال ۲۰۳۰ شبکه‌های اینترنت فوق سریع نسل ششم راه اندازی می‌کند

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان هنوز در حال راه اندازی شبکه های اینترنت ۵جی هستند، شرکت هواوی Huawei، غول فناوری چین، از برنامه خود برای راه اندازی جانشین سریع تر این فناوری یعنی اینترنت نسل ششم (۶G) خبر داد.

از جویشگرهای ایرانی چه خبر؟

جویشگرهای بومی از خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات هستند که اگرچه عمر آنها به یک دهه رسیده است اما رشد چندانی نداشتند و در زمان قطعی اینترنت این مساله آشکار شد، با وجود این، مرورگر بومی دیگری به‌تازگی به جمع آنها اضافه شده و باید دید استقبال مردم از آن چگونه است و تا چه اندازه می‌تواند سهمی از جست‌وجوی کاربران داشته باشد.

ابهام درباره رکورد سرعت اینترنت اپراتورها/ ادعاهایی که برای تبلیغات گوش مخاطب را پر می‌کنند

در این گزارش بررسی می‌کنیم که بین اپراتورهای ایرانسل و همراه اول کدام‌یک بیشترین سرعت اینترنت همراه در کشور را دارا هستند.

براساس رده بندی جهانی اسپیدتست؛ متوسط سرعت جهانی اینترنت ثابت به ۹۸ مگ رسید/ ایران ۲ پله صعود کرد

براساس رده بندی جهانی «اسپیدتست» سرعت اینترنت موبایل و ثابت ایران در ماه مارس افزایش یافته است. این درحالی است که متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت و موبایل نیز نسبت به فوریه افزایش یافته است.

از کجا بفهمیم چه کسی ما را در اینترنت تعقیب می کند؟

حتما پیش آمده که وقتی به اینترنت متصل هستید، تبلیغی برای شما نمایش داده شود که هیچ ربطی به صفحه حاضر نداشته باشد، در این گزارش به شما می‌گوییم این تبلیغات از کجا می‌آیند و چگونه با آن‌ها برخورد کنید.

محبوب ترین مرورگر وب در سال ۲۰۲۱ کدام است؟

کاربران وب پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل بیشتر سراغ کدام مرورگر می‌روند؟ آیا کروم به همان شکلی که در دسکتاپ حکم‌رانی می‌کند، کاربران زیادی در دنیای موبایل دارد؟

مطالب پر بازدید آرشیو