یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اينترنت

حضور هواوی در شبکه ۵G رومانی ممنوع شد

دولت میانه روی رومانی لایحه ای را تصویب کرد که حضور چین و هواوی در توسعه شبکه ۵G این کشور را ممنوع می کند.

شرکت IBM هشدار داد حملات سایبری گسترده علیه زنجیره تامین واکسن کووید

واحد امنیت سایبری شرکت IBM به تازگی پی برده که حملات سایبری علیه شرکتهای فعال در زنجیره تامین واکسن کووید ۱۹ که اواخر سال گذشته برای نخستین بار شناسایی شدند، بسیار گسترده تر از تصور اولیه هستند.

هواوی تا سال ۲۰۳۰ شبکه ۶G راه‌اندازی می‌کند

هواوی اعلام کرده که شبکه‌ ۶G را که ۵۰ برابر از شبکه ۵G سریعتر خواهد بود، حدودا در سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در حالی به این موضوع اشاره می‌کند که شبکه ۵G هنوز در برخی کشور‌ها به تدریج در حال توسعه است.

شرکت‌های اینترنتی خواستار افزایش تعرفه اینترنت ثابت شدند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار بازنگری در سیاست اعمال سقف تعرفه برای خدمات ارتباطی غیر انحصاری در حوزه ارتباطات ثابت شد. این در حالی است که در آخرین موضع‌گیری در این رابطه، وزیر ارتباطات تاکید کرده بود اجازه گران شدن اینترنت را نمی‌دهد.

مشکل کندی سرعت اینترنت در آستانه سال نو / پشت پرده اختلالات چیست

در روزهای پایانی سال ۹۹ سرعت اینترنت با کندی قابل توجهی همراه شده و کاربران در ساعات اوج مصرف قادر به برقراری ارتباط باکیفیت نیستند؛ دلیل بروز این اختلال از سوی مسئولان شفاف سازی نشده است.

انتشار اصلاحیه‌های امنیتی برای ۸۲ آسیب‌پذیری ویندوز

کاربران ویندوز، محصولات و اجزای نرم‌افزاری شرکت مایکروسافت، باید جدیدترین اصلاحیه‌های امنیتی با درجه‌های حیاتی و مهم را اعمال کنند.

نگاهی به توان سایبری چین در برابر آمریکا/ چشم‌بادامی‌ها چگونه به خودکفایی فناورانه رسیدند؟

چین بیش از یک دهه است ایمن سازی اینترنت و خودکفایی فناورانه را در دستور کار قرار داده تا از دست‌اندازی و تهاجم سایبری و ارتباطی آمریکا در امان باشد.کارشناسان معتقدند همین اقدامات باعث شده این کشور بتواند در برابر آمریکا به یک قدرت مهم در حوزه اقتصاد، فناوری و صنعت و تجارت مبدل شود.

۳۵ هزار نفر از مردم بشاگرد به اینترنت متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۳۵ هزار نفر از مردم شهرستان بشاگرد با بهره برداری از سایت های ایرانسل به شبکه جهانی وب دسترسی پیدا کردند.

مهر تایید مجلس بر گرانی اینترنت

طرح جنجالی کمیسیون تلفیق که باعث «گران» شدن اینترنت می‌شود، بالاخره در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: مشکل اینترنت خانگی، انحصار مخابرات است

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشکل توقف در توسعه اینترنت خانگی، انحصار مخابرات ایران در سیم مسی و داکت‌های زیرزمینی است که در خصوصی‌سازی به اشتباه به آنها واگذار شده است.

مطالب پر بازدید آرشیو