جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هوشمند

کاهش دمای باتری لپ‌تاپ با عایق‌های‌ نانو کامپوزیت‌های الیاف

محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روشی ساده و کم‌هزینه‌تر برای تولید کامپوزیت‌های الیافی، توانستند راهکاری برای مدیریت انرژی حرارتی توسط عایق‌های دینامیکی بر پایه کامپوزیت‌های الیافی حاوی نانوذرات اکسید آهن ارائه دهند و به گفته آنها کاربرد این محصول در باتری‌های لپ‌تاپ‌ها موجب کاهش دمای باتری خواهد شد.

لباس هوشمند برای کنترل سلامت انسان ساخته شد

محققان سنگاپوری موفق به تولید لباس هوشمندی شده‌اند که با گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود و قادر به کنترل علائم حیاتی بدن برای بررسی وضعیت سلامت انسان ها است.

نرم افزاری که میزان مفید بودن جلسات را پیش بینی می کند

مایکروسافت یک نرم افزار رایانه‌ای خاص اختراع کرده که با بررسی برخی شاخص‌ها می‌تواند مشخص کند جلسات کاری گروهی کیفیت و بهره‌وری لازم را داشته‌اند یا خیر.

رباتی که خریدها را از فروشگاه تا درب منزل حمل می کند

شرکت ال جی از تولید رباتی خبر داده که بعد از انجام خرید در فروشگاه های مختلف، تمامی اقلام را تا درب منزل حمل می کند.

کفش سایبری استفاده از هدست واقعیت مجازی را تسهیل می‌کند

یکی از مشکلات استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی محدودیت فضای حرکت کاربران است که لذت استفاده از این هدست‌ها را کاهش می‌دهد. استفاده از کفشی جدید این مشکل را برطرف می‌کند.

۳ پروژه شهر هوشمند در جزیره کیش اجرایی می‌شود

سه پروژه مرتبط با شهر هوشمند با امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ایرانسل و سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره کیش اجرایی می‌شود.

نخستین ماهواره آزمایشی ۶G به فضا رفت

چین برای نخستین بار به طور آزمایشی یک ماهواره ۶G را به مدار زمین فرستاد.

محصولات عجیب و غریب هواوی در حوزه اینترنت اشیا

شرکت هواوی با هدف نمایش توانمندی‌های خود برای تولید محصولات متنوع مبتنی بر اینترنت اشیا ابتکار عمل تازه ای به خرج داده و ابزار عجیبی را روانه بازار کرده است.

با لرزش در هنگام خطر؛ ساعتی که ناشنوایان را از مرگ نجات می‌دهد

محققان دانشگاه واشنگتن ساعتی ویژه ناشنوایان و کم شنوایان تولید کرده‌اند که با بررسی اصوات محیطی، کاربران را از خطرات مهم مانند نزدیک شدن یک خودرو مطلع می‌کند.

فعال‌سازی نقطه‌ای ۵G برای کاربران خانگی تا اسفند ماه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تدوین برنامه ایران هوشمند، از آغاز به کار رسمی خدمت‌رسانی نسل پنجم ارتباطی در ایران همزمان با توسعه کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف خبر داد.

مطالب پر بازدید آرشیو