پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هوشمند

دریافت غیرحضوری خدمات دولت با کارت هوشمند ملی میسر شد

مصوبه استفاده فراگیر از «کارت هوشمند ملی» در خدمات الکترونیکی دولت که در جلسه بیست‌ویکم شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شد، به امضای رئیس جمهوری رسید و از طریق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. درباره این مصوبه جدید با «رضا باقری اصل» دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت‌و‌گو کرده‌ایم که می‌خوانید.

تفاهم ایرانسل و شهرداری شیراز برای توسعۀ خدمات شهر هوشمند

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری شیراز، در راستای توسعه خدمات شهر هوشمند، تفاهم‌نامه همکاری با موضوع توسعه شبکه فیبرنوری در این شهر و ایجاد فازهای جدید، امضا کردند.

اجرای طرح رجیستری موبایل واره‌ها از ۱۲ تیر در گمرک فرودگاه امام(ره)

مدیرکل گمرک فرودگاه امام از اجرای طرح رجیستری موبایل واره ها اعم از تبلت و ساعت های هوشمند از ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در فرودگاه امام خبر داد.

همکاری ایران و ترکیه برای توسعه شهرهای هوشمند

ایران و ترکیه در راستای توسعه شهرهای هوشمند قرارداد همکاری دو جانبه امضا کردند.

پرداخت هوشمند در حمل‌و‌نقل شهری به کمک سامانه‌‌ای دانش‌بنیان‌

۸ شرکت توانستندبه یاری سامانه‌ای ایران ساخت، پرداخت هوشمند در حمل‌ونقل شهری را توسعه دهند.

در بیانیه نظام صنفی رایانه ای عنوان شد؛ درخواست از دولت جدید برای توجه به ICT

سازمان نظام صنفی رایانه ای با اظهار امیدواری از اینکه ICT در برنامه ریزی های دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گیرد، از وزیر آینده ارتباطات خواست تا حرکت کشور به سمت تحول دیجیتال را تسریع کند.

در سامانه تحلیل ترافیک اینترنت؛ سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه بهره برداری شد

سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه (محاوره‌ای)، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم پژوهشی، توسعه‌ای و کاربردی سامانه ذکاوت (ذائقه‌سنجی کاربران و تحلیل ترافیک) مورد بهره ‎برداری قرار گرفت.

مکانیزم فعلی فیلترینگ به سخره گرفتن قانون است

یک کارشناس فناوری اطلاعات با اعتقاد به اینکه دولت آینده باید به یک جمع‌بندی در مورد فیلترینگ برسد، گفت: این موضوع در حال حاضر عملا کارآمد نیست و بیشتر شبیه به سخره گرفتن قانون شده است، چون همه نامزدها در توییتر و تلگرام فیلترشده فعالیت تبلیغاتی دارند.

تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه به اقتصاد دیجیتال

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان بودجه برای حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در صنایع سنتی خبر داد.

رئیس پژوهشگاه فضای مجازی: ایران دیجیتال چگونه در دولت آینده محقق خواهد شد

رئیس پژوهشگاه فضای مجازی با بیان اینکه به دلیل نوع مواجهه وزارت ارتباطات، فضای مجازی دستمایه نزاع‌های سیاسی قرار گرفته است، به نکاتی برای چگونگی تحقق ایران دیجیتال توسط دولت آینده اشاره کرد

مطالب پر بازدید آرشیو