شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون روابط عمومی بانک سامان:

اشتراک گذاری وایمکس در مجتمع‌های مسکونی قیمت‌ها را سرشکن می‌کند

حسني

دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵:۰۰


یک کارشناس بانکداری الکترونیکی با بیان اینکه فناوری وایمکس می‌تواند کمک بسیاری در بحث گسترش تجارت الکترونیکی و جهش آن که تاکنون روند کندی داشته است داشته باشد، گفت: در شرایط فعلی وایمکس مطلوب‌ترین استاندارد اینترنت است.

وایمکس نیوز - فرنود حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ورود هر فناوری جدید حاصل از ارتقای نسل‌های مخابراتی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در نحوه و شرایط بهره‌ور کردن این سرمایه‌گذاری نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه ورود فناوری وایمکس به صورت ارزان به کشور صورت نگرفته است، گفت: به همین دلیل باید بهره‌برداری مناسب و مدیریت شده‌ای برای آن صورت گیرد تا شاهد برگشت سرمایه در این عرصه باشیم.
حسنی با تاکید بر اینکه در محبوبیت وایمکس مهم‌ترین بخش قیمت است، بیان کرد: هر سرویس در بدو ورود گران است اما به مرور هزبنه‌ها کمتر شده و کاربران بیشتری جذب آن خواهند شد.
وی استقبال بانک‌ها و سازمان‌های اقتصادی از سرویس وایمکس را اتفاق مثبتی قلمداد کرد و یادآور شد: وایمکس با شعار "همه کس، با هر وسیله، همه جا" می‌تواند به غیر از زیرساخت‌های مالی بانک‌ها، تجارت الکترونیک را در کشور نهادینه کند.
معاون روابط عمومی بانک سامان در پاسخ به این سوال که آیا وایمکس از نظر اقتصادی در سبد خانوار جای دارد، گفت: اگر وایمکس قابلیت اشتراک میان اهالی یک مجتمع مسکونی و یا یک شرکت را داشته باشد و دسترسی‌ها در یک مکان را برای تمامی افراد فراهم کند، بدون شک می‌تواند توجیه اقتصادی برای کاربران خانگی داشته باشد. به این ترتیب احتمال استفاده از اینترنت و به تبع آن خرید و فروش اینترنتی نیز افزایش می‌یابد.
حسنی با تاکید بر اینکه وایمکس می‌تواند دسترسی اینترنت را افزایش دهد و محدودیت موجود در بحث کیفیت و سرعت را از بین ببرد، ادامه داد: آثار مثبت دیگری که این فناوری دارد، کاهش مراجعات حضوری مردم به بانک‌ها و ایجاد تجارت الکترونیکی بر مبنای استفاده مردم از سایت‌های فروش دیجیتالی است، چرا که در زمان حاضر بسیاری از کاربران به دلیل محدودیت سرعت از پرداخت الکترونیکی و خرید و فروش دیجیتالی منصرف می‌شوند.
این کارشناس گفت: زمانی که سرویس با کیفیت و در دسترس در اختیار کاربران قرار گیرد، محور فعالیت‌های روزمره آنها نیز تغییر می‌یابد و کاربران می‌توانند با استفاده از این فناوری کارهای جاری خود را به روش الکترونیکی انجام دهند.
حسنی ادامه داد: در همین حال شرکت‌های فعال در عرصه تجارت الکترونیکی نیز به دلیل وجود این گونه مشکلات نمی‌توانند آن‌طور که باید به ارایه خدمات الکترونیکی اقدام کنند تا کاربران را جذب کنند.
او گفت: وایمکس که نسل جدید اینترنت است می‌تواند این محدودیت‌ها را کاهش دهد چرا که این سرویس محدودیت زمانی و مکانی ندارد و حداقل در انجام امور روزمره محدودیت سرعت نخواهد داشت.
به گفته وی قطع و وصلی ارتباط به مراتب در وایمکس کمتر خواهد بود و کاربر سرعت بهتری در بارگذاری صفحات خواهد داشت.
حسنی با تاکید بر اینکه در بدو ورود قیمت وایمکس گران است، اما از آنجا که به اشتراک گذاری اطلاعات جزء اصولی دنیای فناوری اطلاعات است باید به اشتراک‌گذاری خدمات نیز فرهنگ‌سازی شود تا با اشتراک گذاری سرویسی مانند اینترنت در مجتمع‌های مسکونی قیمت‌ها سرشکن شده و همه می‌توانند از این سرویس بهره‌برداری کنند.
این کارشناس بانکداری الکترونیکی با بیان اینکه در گام اول سرویس وایمکس برای سازمان‌های اقتصادی و تجاری جذابیت دارد، گفت: مشکل فعلی مجوز ارایه سرویس وایمکس این است که به همه اپراتورها در همه استان‌ها اجازه حضور داده نشده و این مساله حضور رقابتی میان اپراتورها برای ارایه این سرویس را از بین می‌برد. چرا که اگر دست اپراتورها برای ارایه سرویس در همه استان‌ها باز بود قیمت انحصاری به وجود نمی‌آمد و حضور رقابتی سرویس بهتر و قیمت پایین‌تر را به همراه داشت، به نحوی که اپراتورها تلاش می‌کردند سرویس بهتری در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو