یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اروپا طیف GSM را به روی خدمات وایمکس و LTE گشود

اتحاديه اروپا

شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳:۰۰


کمیسیون اروپا مقررات فنی مربوط به چگونگی گشودن باندهای بسامد رادیویی 900 و 1800 مگاهرتز به روی خدمات نسل چهارم را تصویب کرد.

وایمکس نیوز - هدف از این مقررات جلوگیری از بروز تداخل در تجهیزات موجود جی‌اس‌ام و نسل سوم است و کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا باید تا پایان سال جاری میلادی آن را اجرا می‌کنند. با پارامترهای فنی تدوین شده در این تصمیم‌گیری همزیستی باندهای بسامد 900 و 1800 مگاهرتز جی‌اس‌ام، نسل سوم و وایمکس یا LTE میسر می‌شود.
کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا تا 31 دسامبر 2011 مهلت دارند که مقررات خود را طبق این تصمیم طوری تغییر دهند که باندهای جی‌اس‌ام برای سامانه‌های وایمکس و LTE در دسترس باشد.

بر اساس نخستین گام‌های کمیسیون اروپا که در سال 2009 برای گشایش باندهای900 و 1800 مگاهرتز برداشته شد دولت‌های عضو ‌باید چگونگی رقابت میان بهره‌برداران تلفن همراه را بررسی می‌کردند و هر گونه نارسایی رقابتی را طبق مقررات مخابراتی اتحادیه‌ اروپا اصلاح می‌کردند.
این کمیسیون همچنین در سال 2009 بررسی‌های فنی لازم را انجام داد تا مشخص شود که وایمکس و ال‌تی‌ای می‌توانند بدون هیچ مشکلی با سایر سامانه‌های استفادکننده از این پهنای باند همزیستی داشته باشند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو