جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از فناوري فيبرنوري FTTH در صنعت ساختمان

خليلي

یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰


معاون شبکه مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران ، از استفاده از فناوري FTTH در صنعت ساختمان براي نخستين بار در کشور و توسط شرکت مخابرات استان تهران خبرداد.

وايمکس نيوز- مهندس خليلي با اشاره به اينکه در ساختمان هاي مسکوني، اداري، تجاري، هتل ها، بيمارستان ها، مراکز آموزشي و غيره، . بهره گيري از فناوري هاي نوين اجتناب ناپذير است افزود: استفاده بهتر از سرويس هاي مختلف از جمله تلفن ،ديتاومحتوا ، باکيفيت مناسب از يک سو و از سوي ديگر افزايش نياز به اينترنت و ارتباطات پر سرعت منجر به آن شده است تا اغلب اپراتور هاي مخابراتي در جهان، ارتباطات خود را از سيم هاي مسي و شبکه هاي اکتيو، به فيبر هاي نوري و شبکه پسيو تغيير دهند.

معاون شبکه مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بيان اينکه استفاده از فناوري FTTX-GPON از جمله سرويس هايي است که بهبود کيفيت را به ارمغان مي آورد تصريح کرد: در اين روش با سه نوع امکان FTTC/FTTB/FTTHدر FTTC/Bفيبر نوري از مرکز اجراء و در قسمت انتهايي از طريق کابل مسي به مشترک سرويس داده مي شود ولي در FTTH از مرکز مخابراتي تا داخل واحد ها و يا منزل مسکوني مشترک فيبر اجرا مي شود.

وي با اشاره به اينکه خوشبختانه زير ساخت تکنولوژي GPON مبتني بر NGN در ايران همزمان با سايرکشورهاي پيشرفته به صورت FTTC و FTTB ارايه و همچنان خطوط تلفن به صورت سيم مسي و اينترنت و ديتا به صورت DSL به مشترکين واگذار مي شود اظهارداشت: در اين روش ترکيب فيبر نوري و کابل مسي براي ارايه ارتباط به مشترک استفاده شده و با توجه به محدويت هايي که در ارايه پهناي باند در بخش کابل مسي است به همين منظور اجراي FTTHرا در ساختمانهاي جديد در دستور کار قرارداديم.

مهندس خليلي افزود: در اين حالت فيبر نوري از مرکز مخابراتي تا ورودي ساختمان از طرف مخابرات تامين و با هماهنگي پيمانکار مورد تاييد مخابرات و سازنده ساختمان اجراي فيبر در داخل ساختمان و تمامي واحد ها اجرا مي شود.

شايان ذکر است اين پروژه به صورت پايلوت و براي اولين بار در کشور توسط شرکت مخابرات استان تهران با هماهنگي پيمانکار مورد تاييد با بهره گيري فناوري FTTH در مجتمع تجاري و اداري آرتميس فرمانيه اجرا و به بهره براري رسيد و براي ساختمان هاي تازه ساز و جديد در صورت همکاري سازندگان ساختمان و براي ساختمان هاي قديمي با همکاري مالکين قابل انجام است.

افزودني است با اجراي اين فناوري علاوه بر مزاياي فني مثل ارتقاءکيفيت و افزايش پهناي باند دسترسي براي مشترک امکان ارايه خدمات يکپارچه نظير شبکه دوربين هاي مداربسته (, CC TV IP Camera) ، مراکز تلفن هاي سانترال ( IP PBX ) ، تلويزيون (, CATV IPTV , VoD ) ، شبکه هاي داخلي ، پيجينگ ( Paging )، وايرلس ( Public Wifi ) ، آيفون تصويري و ... بر روي فيبر نوري تجميع کند و شبکه اي امن و پويا با قابليت اتصال به بستر فيبر نوري سراسري و ايجاد واحد هاي هوشمند ( Smart Home ) را فراهم مي آورد.
علاوه برمزيت هاي فوق الذکر با کاهش فضاي مورد نياز کابلکشي مسي در داخل ساختمان موجب افزايش متراژمفيد طبقات ساختمان نيزمي شود.

منبع: پيام آنلاين

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو