یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمام شرط‌هاي ترابردپذيري

چگونه با حفظ شماره از يک اپراتور به اپراتور ديگر برويم؟

ترابرد

یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰


اجراي طرح ترابردپذيري شماره‌ها که امکان تغيير اپراتور تلفن همراه بدون تعويض شماره مشترک را فراهم مي‌کند، در سيم‌کارت‌هاي اعتباري حدود سه و در سيم‌کارت‌هاي دائمي حدود پنج روز زمان مي‌برد.

وايمکس نيوز- مدتي از اجراي طرح ترابردپذيري شماره‌ها (MNP) مي‌گذرد، اما با اين وجود تاکنون تنها چند هزار نفر از اين سرويس استفاده کرده‌اند و به نظر مي‌رسد عدم اطلاع از چگونگي اجراي اين روند از جمله مواردي است که مانع استفاده کاربران از اين امکان مي‌شود.

ترابردپذيري شماره‌ها طرحي است که در قالب استفاده از آن مشترک مي‌تواند با انجام يک درخواست در صورتي که از خدمات اپراتور خود رضايت ندارد آن را تغيير داده و با داشتن همان شماره از خدمات اپراتوري ديگر بهره‌ گيرد.

براي اجراي اين طرح لازم است که در گام اول مشترک از طريق مراجعه به سايت يا مراجعه حضوري به دفاتر خدماتي اپراتوري که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکميل و به عبارتي براي اجراي اين طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتي که فرد از شرايط لازم برخوردار باشد از طريق يک پيامک تاييد ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسيد.

در گام بعدي لازم است مشترک در صورت موافقت عدد يک را به سامانه 667 ارسال کند و در صورت انصراف از اجراي اين طرح پيش از تاييد درخواست توسط اپراتور فعلي اين مساله را به اپراتور جديد خود اعلام کند.

پس از آن در صورت موافقت فرد با اجراي اين طرح براي مشترکان اعتباري مدتي معادل سه روز و براي مشترکان دائمي زماني حدود پنج روز زمان نياز است تا اپراتور جديد درخواست ارجاع شده را پذيرفته و امور مربوطه را انجام دهد.

پس از اين مرحله سيم‌کارتي جديد البته با همان شماره قبلي به مشترک واگذار مي‌شود. حال نکته قابل توجه آنکه مشترک بايد بداند پس از اجراي اين طرح تمام خدماتي که از اپراتور اول خود دريافت مي‌کرد غيرفعال خواهد شد، بنابراين توصيه به مشترکان سيم‌کارت‌هاي اعتباري آن است که پيش از اجراي طرح ترابردپذيري تمام اعتبار خود را مورد مصرف قرار دهند. البته مشترکان سيم‌کارت‌هاي دائمي بايد توجه داشته باشند که پيش از اجراي اين طرح بايد تمام قبوض خود را پرداخت کرده باشند.

نکته ديگر آنکه پيش از اجراي طرح ترابردپذيري لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اوليه فعاليت داشته باشد. از سوي ديگر امکان تغيير اپراتورها تنها دو بار در سال ميسر است و پس از اين تغييرات هزينه‌ تمامي سرويس‌ها، تماس و پيامک مطابق با اپراتوري که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

در اين ميان بسياري مشترکان نيز نگراني قطع شدن پيامک‌هاي اطلاع‌رساني دولتي را دارند، اما بايد توجه داشت که با اجراي ترابردپذيري هيچ يک از پيامک‌هاي خدمات دولتي يا بانکي قطع نشده و اختلالي در اين خصوص ايجاد نمي‌شود. همچنين طي مدتي که براي تاييد ترابردپذيري توسط اپراتورها نياز است، سرويس رومينگ بين‌الملل مشترک قطع خواهد شد.

در زمان استفاده از اين طرح و اجراي MNP هزينه مکالمه مشترک با اپراتور قبلي نيز همانند مکالمات بين شبکه‌اي محسوب خواهد شد. علاوه بر اين بايد به اين نکته توجه داشت که براي انتقال مالکيت يا فروش و واگذاري سيم‌کارت لازم است مشترک به اپراتور پايه خود باز گردد.

در پايان اين‌که انجام مراحل ترابردپذيري در ساعات اداري صورت گرفته و افرادي که به شکل اينترنتي نسبت به ثبت نام در اين طرح اقدام مي‌کنند بايد توجه داشته باشند که پيگيري درخواست‌هاي آنها در ساعات اداري اولين روز کاري دنبال خواهد شد.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو