دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر گوشي‌تان شارژ مي‌خورد، بخوانيد

فيس تايم

یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵:۰۰


استفاده از سرويس‌هاي iMassage يا Facetime محصولات شرکت اپل، به دليل مسدود بودن دريافت پيامک از اين شرکت مي‌تواند موجب افزايش هزينه‌ قبوض يا کسر شارژ شود. تغيير اپل آي‌دي يا غيرفعال کردن اين سرويس‌ها مي‌تواند از پرداخت هزينه‌ي اضافه جلوگيري کند.

وايمکس نيوز- هزينه‌هاي اضافه بر مصرف معمول کاربران اپراتورهاي همراه، از اتفاقاتي است که گاهي رخ مي‌دهد و اغلب با پرس‌وجو درباره‌ي اين هزينه‌ها مشخص مي‌شود که علت هزينه‌ي نامتعارف قبوض مشترکان دائمي و يا کسر شارژ از مشترکان اعتباري، به دليل ناآگاهي آنها از قابليت‌هاي جديد تلفن همراهشان اتفاق افتاده است.

مدتي پيش برخي مشترکان شاهد بودند که هزينه‌اي در بخش پيامک خود دريافت مي‌کردند، بدون اينکه پيامکي ارسال کنند و يا ميزان ارسال پيامکشان در اندازه هزينه‌ي ذکرشده باشد. بدين ترتيب مشترکان اعتباري تلفن‌همراه با کسر شارژ مواجه شده و مشترکان دائمي نيز هزينه بالاي پيامک در قبوض خود را شاهد بودند.

با پيگيري‌هاي اپراتورها و شکايات مشترکان در آن زمان اعلام شد که قابليت‌هايي مانند iMassage  يا Facetime  در گوشي‌هاي آيفون، علت اين هزينه‌هاي اضافه و کاربران شاکي نيز همان کاربران محصولات اپل هستند. براي فعال کردن اين قابليت‌ها به تاييد اپل نياز است که با ارسال و دريافت پيامک به نزديک‌ترين سرور اپل انجام مي‌شود.

با فعال شدن اين قابليت‌ها، شماره‌ي کاربر در ديتابيس‌هاي اپل ثبت مي‌شود و اين امکانات براي خط تلفن همراهش فعال مي‌شود. اما فعال کردن اين قابليت‌ها با استفاده از هر سه اپراتور فعال در کشور ما غيرممکن است، زيرا در حالي که آيفون سعي مي‌کند بارها اين درخواست را ارسال کند تا جوابي دريافت کند، دريافت پيامک از نزديک‌ترين سرور اپل مسدود شده است.

به همين دليل با هر بار خاموش و روشن کردن گوشي يا ارسال درخواست فعال کردن اين دو قابليت، گوشي سوالي مبني بر ارسال پيامکي که احتمالا هزينه‌اي در بر دارد، نمايش مي‌دهد. اين پيام تا زماني که کاربر درخواستش را لغو کند، به صورت تکرار ارسال مي‌شود. تعداد زيادي از کاربران نيز بي‌تفاوت با انتخاب گزينه‌ي Ok، تاييديه‌ي ارسال را مي‌دهند که موجب ارسال پيامک و کسر هزينه از آنها مي‌شود. هزينه‌هاي زياد اين پيام‌ها نيز به اين دليل بين‌المللي بودن آنهاست.

به دستور رگولاتوري براي اطلاع‌رساني در اين زمينه در جهت جلوگيري از هزينه اضافي، اپراتور اول باز هم اقدام به ارسال اين هشدار کرده است که: «مشترک گرامي! نرم‌افزارهاي facetime و i-message  در گوشي‌هاي آيفون، هنگام فعال‌سازي به صورت خودکار و بدون اطلاع مشترک پيامک‌هايي را به مقاصد بين‌الملل ارسال مي‌کنند که منجر به افزايش هزينه صورتحساب تلفن خواهد شد.»

البته امکان فعال کردن اين قابليت‌ها از طريق ايميل وجود دارد که اتفاقا در ايران هم کاربرد دارد و مي‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد. با تغيير اپل آي‌دي يا غيرفعال کردن سرويس‌هاي iMassage و Facetime ، مشکل برطرف شده و بدين ترتيب از پرداخت هزينه‌ي اضافه جلوگيري مي‌شود.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو