دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملکرد اسکنر سه بعدي «آيفون 8 » در ميليونيومي از ثانيه

ايفون8

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹:۰۰


شنيده‌ها حاکي از آن است که اسکنر سه بعدي فناوري تشخيص چهره «آيفون 8 » که براي اولين بار توسط شرکت "اپل" به کار گرفته شده در کسري از ثانيه عمل مي‌کند.

وايمکس نيوز- و به نقل از بيزنس اينسايدر، گزارش جديدي از "The Korean Herald" نشان مي‌دهد که اسکنر سه بعدي چهره «آيفون 8 » که به شکل جدي شايعه شده در اين گوشي تعبيه خواهد شد، قادر است چهره کاربر را در ميليونيومي از ثانيه شناسايي کند.

اعتقاد بر اين است که يک پانل آلياژي (OLED) روي آيفون جديد را بپوشاند. همچنين پيش بيني شده فضاي اشغال شده توسط دکمه فيزيکي "هوم" حذف مي‌شود.

طي چند ماه اخير شايعاتي پيچيده بود مبني بر اين که "اپل" قصد دارد تا حسگر اثر انگشت را زير صفحه نمايش تعبيه کند اما گويا به دلايلي موفق به انجام اين کار نشده است.

بنابراين تصميم گرفته به جاي استفاده از حسگر اثر انگشت در زير صفحه نمايش، از يک اسکنر چهره استفاده نمايد.

اين امر موجب نگراني شد که آيا فناوري تشخيص چهره مي‌تواند جايگزين مناسبي براي حسگر اثر انگشت باشد يا خير؟

اما اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهد که "اپل" به سختي کار مي‌کند تا اطمينان حاصل کند که سنسورهاي آيفون قادر به شناسايي سريع چهره کاربر و در زواياي مختلف خواهند بود.

گزارش پايگاه کره‌اي همچنين نشان مي‌دهد که "اپل" قصد ندارد از صفحه نمايش منحني استفاده کند. اين بدان معني نيست که شيشه‌اي که روي صفحه نمايش قرار دارد براي کمک به ارگونومي تلفن به لبه‌ها منحرف نشود، اما صفحه نمايش، خود بايد مسطح با حداقل قاب در هر دو طرف باقي بماند.

نسخه ويژه آيفون با آخرين نسخه سيستم عامل "ios" ارائه خواهد شد و طوري طراحي شده تا با برنامه‌هاي واقعيت افزوده کار کند و با توجه به وجود اسکنر سه بعدي براي فناوري تشخيص چهره، پيش بيني مي‌شود که «آيفون 8 » گام بلندي در دنياي واقعيت افزوده بردارد.

گفته مي‌شود «آيفون 8 » از اسکنرهاي سه بعدي در پشت و روي خود بهره خواهد برد که به اين دستگاه کمک مي‌کند تا تصاوير سه بعدي را به خوبي تشخيص داده و براي کاربر با توجه به زمان و محيط همگام سازي کند.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو