یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

حل مشکل ارتباطي تمام روستاها

روستاها

یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶:۰۰


معاون وزير ارتباطات گفت: براساس قولي که وزير ارتباطات داده‌اند بعد از 18 ماه در هيچ نقطه روستايي مشکل ارتباطي نخواهيم داشت.

وايمکس نيوز- برات قنبري چهارم شهريورماه در مراسم افتتاحيه پروژه‌هاي مخابراتي در کاشمر با بيان اينکه افتخار ما در دولت دوازدهم اين است که خدمتگزار مردم باشيم و بتوانيم خدمتي براي حل مشکلات و رفاه آنها انجام دهيم، اظهار کرد: در دنياي امروز کسي نيست که بدون داشتن ارتباط بتواند زندگي کند.

وي با اشاره به اينکه داشتن گوشي همراه و تلفن جزو ضروريات زندگي شده است، تصور زندگي بدون داشتن تلفن همراه  را امکان پذير ندانست و افزود: اکنون نياز مردم به تلفن همراه به چند دقيقه رسيده و توجيهي ندارد براي انجام کابل برگردان تا چند ساعت خطوط تلفن قطع شود.

رئيس هيات مدير شرکت مخابرات ايران با بيان اينکه شايد مجموعه ارتباطات در گذشته به عنوان يک ابزار مشکل ساز براي امنيت تلقي مي‌شد اما امروزه ارتباطات براي ما امنيت آور شده است، بيان کرد: آنچه که زماني به دليل امنيتي نمي‌خواستيم گسترش يابد اما امروز براي ايجاد امنيت گسترش يافته است.

وي با اعلام اينکه تاکنون فکر مي‌کرديم تنها برقراري ارتباط وظيفه ما هست و اگر به يک روستا ارتباط ببريم کافي است، گفت: اکنون وضعيت به گونه‌اي شده که اگر نتوانيم متناسب با نياز منطقه و کسب و کار نيازهاي ارتباطي را حل کنيم کم کاري کرده‌ايم.

قنبري با اشاره به اينکه کسي نبايد از ما سرويسي را بخواهد و ما نتوانيم ارائه بدهيم، افزود: به رغم اينکه زماني از ما انتظار سرعت اينترنت 128، 256 و يا 512 را داشتند ولي اکنون درخواستشان سرعت بدون محدوديت است.

وي با بيان اينکه نه تنها ديگر انتظارات مردم از ما فقط برقراري مکالمه و ديتا نيست بلکه همه نيازها در داخل اين شبکه بايد برآورده شود، اظهار کرد: اکنون سرعت دسترسي در تلفن‌هاي ثابت و موبايل بايد هر روز گسترش يابد.

معاون ارتباطات و برنامه ريزي وزير ارتباطات با اعلام اينکه فناوري‌ها به نحوي شده که هر سال اين سرعت‌ها دو برابر افزايش پيدا مي‌کند، عنوان کرد: وقتي از فيبر نوري استفاده مي‌شود به ظرفيت‌هاي بسياري دسترسي پيدا مي‌کنيم.

وي ادامه داد: به رغم اينکه اکنون زير ساخت فعلي شبکه‌هاي ما بر اساس شبکه‌هاي قديمي است اما اگر پروژه‌اي که در استان خراسان در حال اجرايي شدن است به نتيجه برسد محدوديت سرعت اينترنت برداشته مي‌شود.

قنبري با اشاره به اينکه در دهه فجر خبر خوبي براي مردم منطقه خواهيم داشت، افزود: با اجرايي شدن اين پروژه سرعت اينترنت در استان خراسان بسيار افزايش خواهد يافت.

وي در ادامه با بيان اينکه هرچقدر بتوانيم قيمت تمام شده سرويس و خدمات را کم کنيم عملاً صرفه جويي ملي کرده‌ايم، اظهار کرد: اکنون هر قبضي که براي تلفن صادر مي‌شود، بيش از 300 تومان هزينه دارد.

او با اعلام اينکه ما ناگزيريم براي کاهش هزينه‌ها به فناوري‌هاي جديد روي بياوريم، گفت: اگر در صادرات نمي‌توانيم رقابت کنيم چون قيمت تمام شده موجب گرديده 20 تا 30 افزايش يابد.

وي با اشاره به اينکه اکنون داريم به نسل پنج که سرعت بالاي 50 مگ مي‌شود فکر مي‌کنيم، افزود: براي رسيدن به اين سرعت بايد برروي زير ساخت‌ها کار شود.

قنبري يکي از اساسي‌ترين تکنولوژي‌ها در زير ساخت‌ها را فيبر نوري دانست و اظهار کرد: در کاشمر شاهد توفيقات خوبي در زمينه مخابرات و تهيه زير ساخت‌هاي لازم هستيم.

وي با بيان اينکه در شهرهاي بزرگ معضل عمده براي توسعه فناوريهاي جديد عدم همراهي با شهرداري است، افزود: شهرداري‌ها به دليل اينکه به زيبايي شهر اهميت مي‌دهند به همين خاطر هر بي تي اسي که نصب مي‌کنيم نبايد مبلمان شهري را برهم بزند و نبايد تخريب داشته باشيم.

رئيس هيات مدير شرکت مخابرات ايران با اشاره به اينکه تا زيرساخت‌هاي توسعه آماده نشود، نمي‌توانيم به خدمات جديد فکر کنيم، بيان کرد: اگر ضريب شبکه کاشمر 5.6 هست ضريب استفاده از نظر شاخص‌هاي بين المللي 2.5 بوده که عدد بسيار پائين است.

وي با اعلام اينکه وضعيت استان هم در اين خصوص خيلي خوبي نيست، گفت: استان خراسان هنوز از باب شاخص‌ها رتبه 17 را در ميان تمامي استانهاي کشور دارد.

قنبري با بيان اينکه وضعيت کاشمر در خصوص شاخص‌ها به نسبت ساير شهرستانها بهتر است، اظهار کرد: تا زماني که يک روستا و آبادي ما بدون ارتباط باشد وظيفه داريم براي رفع مشکل تلاش کنيم.

وي داشتن ارتباط خوب در روستاها را بسيار ارزشمند دانست و بيان کرد: اين موجب مي‌شود از خالي شدن روستا جلوگيري شود.

رئيس هيات مدير شرکت مخابرات ايران با اعلام اينکه در استان‌ها و شهرستانها براي رسيدن به اين اهداف الگوي توسعه بايد مشخص شود، افزود: بايد موانع توسعه در شهرستانها مشخص و شناسايي شود.

وي با بيان اينکه هر مشکلي در حوزه‌هاي پست بانک، مخابرات و پست باشد چون مربوط به ما مي‌شود بايد برطرف شود، گفت: ترديددي نيست که هر مشکل و کاستي باشد اين بخش‌ها باشد بايد شرکت مخابرات جوابگو باشد.

قنبري با اشاره به اينکه مخابرات ايران بايد به بهترين نحو خدمت رساني کند، اظهار کرد: 50 درصد اي دي اس ال مربوط به بخش خصوصي است.

وي بيان کرد:  چون شرکت‌هاي خصوصي هم به شهرها رونق آورده و اشتغال ايجاد مي‌کنند مي‌توانيم از اين طريق فارغ التحصيلان تخصصي را در داخل بخش نگه داريم.

معاون ارتباطات و برنامه ريزي وزير ارتباطات با بيان اينکه نگاه ما در برنامه ششم توسعه به کسب و کارهاي جديد است، افزود: انتظار ما اين است که مسئولان شهر بتوانند کسب و کارهاي جديد را براي فارغ التحصيلان راه بيندازند.

وي با اشاره به اينکه با استفاده از امکانات بالقوه‌اي که در کاشمر داريم بايد بتوانيم کسب و کارهاي جديدي را ايجاد کنيم، عنوان کرد: در مشهد مرکز توانمند سازي توسط دانشگاه مشهد ايجاد کرديم که در برنامه ششم اين مراکز بايد در ساير شهرهاي بزرگ ايجاد شود.

قنبري با اعلام اينکه امکانات بايد به اين شهرها برده شود، گفت: با توجه به پتانسيل‌هايي که در کاشمر داريم بايد مرکز سرمايه گذاري عظيمي را در اين شهر داشته باشيم.

وي با بيان اينکه شهر کاشمر بايد در برنامه‌هاي خود بازنگري داشته باشد و ما هم آمادگي داريم در اين خصوص همکاري کنيم، افزود: امروزه جايي نمي‌تواند اعلام کند که ما در بن بست هستيم.

معاون ارتباطات و برنامه ريزي وزير ارتباطات با اشاره به اينکه با دنياي مجازي همه اين بن بست ها و مرزها را برداشته‌ايم، بيان کرد: با استفاده از فضاي مجازي مي‌توان جاذبه‌ها و زمينه‌هايي را براي گسترش شهر ايجاد کرد.

وي در ادامه با اعلام اينکه وزير جديد ارتباطات قول داده است که بعد از 18 ماه در هيچ نقطه روستايي مشکل ارتباطي نداشته باشيم، گفت: بدون شک با توجه به زير ساخت‌هايي که کاشمر دارد زودتر مشکل ارتباطي روستاها حل خواهد شد.

معاون ارتباطات و برنامه ريزي وزير ارتباطات با بيان اينکه به زودي پروژه بزرگي در پست تحت عنوان پروژه جي نف از طريق اقتصاد مقاومتي اجرا مي‌شود، افزود: بسياري از مشکلات با اجراي اين پروژه رفع و تمام دهياري‌ها و دفاتر پستي نظم مي‌گيرند و دولت نيز در اين خصوص سرمايه گذاري خوبي خواهد داشت.

 قنبري گفت: ما به دنبال اين هستم که در هر روستا نقطه تماس خوبي از نظر ارتباطي داشته باشيم تا کاغذ را حذف کنيم.

در اين مراسم از 39 پروژه توسعه سوئيچ تلفن ثابت، توسعه و تأسيس ADSL ، توسعه فيبر، BTS SOWAP، بي تي اس، بي تي اس G3 و  بي تي اس 4G با هزينه‌اي بيش از 33 ميليارد و 861 ميليون ريال افتتاح شد.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو