یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديران کل ICT استان‌ها به ارايه آمار دقيق ملزم شدند

ict

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خطاب به همه مديران استان ها تاکيد کرد: تا يک ماه آينده آمار دقيقي از حوزه ارتباطات در شهرستان ها و روستاهاي استان خود به تفکيک ارايه کنند تا کمبودها و مشکلات مناطق مختلف به صورت شفاف احصا و براي رفع آنها اقدام شود.

وايمکس نيوز- آذري جهرمي در نشست مديران ICT  استانها  با اشاره به اينکه ساختار کنوني ادارات کل استان‌ها، مناسب نيست، گفت: انتظاراتي که ما در استان ها داريم با اين ساختارها تناسب ندارد.

وي با اشاره به اهدافي که در برنامه ششم توسعه براي بخش ICT در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: ارزش زيربخش مخابرات سالانه بايد 19.4 درصد رشد داشته باشد و در طول پنج سال در يک توسعه متوازن 2.5 برابر شود و همچنين سالانه 100 هزار شغل در اين حوزه ايجاد شده که تمام اين آمار نشان مي دهد که در پايان برنامه ششم توسعه، به 5 برابر وضع موجود برسيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد: براي رسيدن به اين اهداف نياز به مدير مطلع نسبت به عرصه بازار در استانها داريم که از مشکلات و وضعيت کل شهرستانها و روستاها استان خود آگاه باشد و همچنين آمار درآمد اپراتورها و تعداد کاربران آنها در شهرستان‌ها  و سرانه هزينه هر فرد براي ارتباطات را به تفکيک و دقيق ارايه دهد.

وي با اشاره  به وجود 8300 باجه پست بانک در کل کشور، افزود : با اين وجود هنوز 30 درصد مناطق کشور مجهز به باجه پست بانک هستند و در 70 درصد مناطق ايران پست بانک حضور ندارد که اين اقدام نياز به اراده و عزم جدي دارد.

آذري جهرمي با تاکيد بر  اينکه مديران ICT استانها نسبت به مردم استان خود مسوول هستند، اظهار کرد: تمام مسائل و مشکلات استانها در حوزه ارتباطات را بازگو کنيد و تصميمات مناسبي، براي حل اين مشکلات اتخاذ شود.

وي  خطاب به همه مديران استانها تاکيد کرد: تا يک ماه آينده آمار دقيقي از حوزه ارتباطات در شهرستان‌ها و روستاهاي استان خود به تفکيک ارايه کنند تا کمبودها و مشکلات مناطق مختلف به صورت شفاف احصا و براي رفع آنها اقدام شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه رونق کسب و کارها شعار اصلي ما در اين دوره است، افزود: براي ايجاد کسب و کارها ضرورت دارد که زيرساخت هاي ارتباطي کامل شود و اگر در روستاها زيرساخت هاي ارتباطي کامل نباشد به اين معني است که بخشي از مردم را از بازار  ICT خارج کرده ايم.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو