شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

همه فناوري‌هاي احتمالي "آيفون 8"

ايفون8

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰


روز 12 سپتامبر يعني هفت روز ديگر، سالن "استيو جابز" در کوپرتينو کاليفرنيا ساعت 10 صبح به وقت محلي ميزبان کنفرانس معرفي پرچمدار جديد شرکت "اپل" خواهد بود.

وايمکس نيوز- به نقل از سي‌.نت، به رغم همه حدس و گمان‌ها و موجي از شايعات که درباره ويژگي‌ها و فناوري‌ها و حتي نام آيفون جديد طي چند ماه اخير به راه افتاده، مانند هر سال هنوز حتي به طور رسمي نام محصولات جديد "اپل" اعلام نشده است.

ابتدا گفته مي‌شد که "اپل" نام 7s را برخواهد گزيد اما اکنون نام 8 بسيار مطرح شده و حتي نام‌هايي از قبيل آيفون X نيز شنيده مي‌شود.

در هر حال نام محصولات جديد "اپل" هرچه که باشد، اين شرکت اميدوار است تا با معرفي محصولات جديدش سايه‌اي سنگين بر سر آخرين محصول "سامسونگ" موسوم به "نوت 8" بياندازد.

پيش‌بيني مي‌شود که پرچمدار جديد "اپل" با ويژگي‌هاي جديد خود با قيمت پايه حدود 1000 دلار همراه با ديگر محصولات نظير "اپل واچ 3" و تلويزيون جديد 4K اپل معرفي شود.

مشخصاتي که ممکن است در "آيفون 8" ببينيم:

    سه مدل جديد شامل دو اصلاح و آپديت جزئي "S" و يک پرچمدار جديد
    صفحه نمايش منحني، لبه به لبه OLED با تکنولوژي "True Tone" و يا شيشه يون-X
    دکمه هوم مجازي
    جايگزيني "تشخيص چهره" به جاي حسگر اثر انگشت
    شارژ "بي‌سيم"(شارژ القايي) و يا شارژ سريع USB-C
    دوربين دو لنز، احتمالا در يک پيکربندي عمودي
    قابليت‌هاي واقعيت افزوده (AR) داراي ليزر 3D در پشت گوشي براي درک عمق
    پشتيباني از مداد اپل
    بدنه فولاد ضد زنگ و شيشه‌اي
    رنگ چندگانه از جمله بازتابنده و آينه مانند
    حافظه و مموري ارتقا يافته که احتمالا از 64 گيگابايت و 3 گيگابايت رم شروع مي‌شود
    مودم "اينتل" يا "کوالکوم"
    iOS 11 (پيش نمايش)
    افزايش مقاومت در برابر آب و ضد آب بودن
    بلندگوي با کيفيت عالي براي صداي بلندتر و واضح‌تر
    پردازنده نسل بعدي اپل (A10X يا A11)
    قيمت بين 1000 تا 1200 دلار در آمريکا

خداحافظي با دکمه هوم؟

"مارک گورمن" در بلومبرگ، يکي از معتبرترين منابع خبري اپل، گزارش مي‌دهد که آيفون 8 ممکن است به طور کامل دکمه هوم را حذف کند و آن را با يک رابط کاربري جديد مبتني بر ژست و حالت کاربر جايگزين کند.

وي پيش‌بيني مي‌کند که آيفون جديد يک داک نرم افزاري مشابه آنچه که در "iPad" ديده شده است با يک نوار نرم افزاري نازک که در امتداد صفحه نمايش قرار دارد، خواهد داشت.

پشتيباني از قلم "اپل"؟

"اپل" مي‌تواند يکي از بزرگترين نقاط قوت سامسونگ گلکسي نوت 8 را با اضافه کردن پشتيباني از قلم به آيفون 8 برطرف کند. شايعاتي در اين زمينه شنيده شده که "اپل" قصد انجام چنن کاري را دارد. به اعتقاد کارشناسان، "اپل" با اين کار قدم بزرگي خواهد برداشت.

استفاده از فناوري تشخيص چهره؟

به گفته "استيو تروتون اسميت" که يک توسعه دهنده است، نشت اطلاعات از کدهاي دستيار صوتي خانگي "HomePod" وجود فناوري تشخيص چهره آيفون 8 را تاييد مي‌کند. اگر درست باشد، شما قادر به استفاده از چهره خود براي باز کردن قفل آيفون 8، پرداخت براي چيزهاي مختلف و بسياري از کارهاي ديگر خواهيد بود.

"مارک گورمن"، خبرنگار فناوري بلومبرگ با سابقه‌اي قوي در مورد اخبار اپل، مي‌گويد که ادعاي اين شرکت مي‌تواند اين باشد که "تشخيص چهره" سريع‌تر، امن‌تر و دقيق‌تر از حسگر اثر انگشت است.

پيکربندي جديد دوربين جلو؟

براي پشتيباني از تکنولوژي جديد تشخيص چهره ، "اپل" دوربين‌هاي جلويي را در يک پيکربندي جديد در نوار بالاي صفحه نمايش لبه به لبه جديد تنظيم کرده است.

با توجه به گفته "مينگ‌چي کو" تحليلگر کارآزموده "اپل"، تنظيمات جديد، واقعيت افزوده و مدل 3D را با سه جزء شامل دوربين جلو، فرستنده مادون قرمز و گيرنده مادون قرمز پشتيباني مي‌کند.

صفحه نمايش LCD يا OLED؟

احتمالا جواب، هر دو خواهد بود. چرا که پيش‌بيني مي‌شود دو محصول با نام‌هاي احتمالي S7 و 7S Plus با صفحه نمايش تخت و پرچمدار اين شرکت با نام آيفون 8 با صفحه نمايش منحني عرضه شود.

iOS 11 + سخت افزار آيفون جديد = جهشي بزرگ در واقعيت افزوده

ما مي‌دانيم که همه چيز راجع به فناوري واقعيت افزوده در iOS 11 اتفاق مي‌افتد.

"اپل"  نسخه عمومي بتا ، نسل بعدي سيستم عامل خود را در ماه ژوئن عرضه کرد و افشاي کدهاي "هوم پاد" ليست موارد هيجان انگيزي که با آن روبرو خواهيم بود را گسترش داد.

فراتر از تشخيص چهره، موارد برجسته ديگري شامل يک "سيري" هوشمندتر و توانمندتر، ضبط صفحه نمايش و نرم افزار واقعيت افزوده(AR) است که دنياي مجازي را با دنياي واقعيت ادغام مي‌کند.

شارژ سريع‌تر و يا شارژر بي‌سيم؟

"مينگ‌چي کو" مي‌گويد هر سه مدل جديد شارژ سريع را توسط آداپتور برقي USB-C پشتيباني مي‌کنند.

ضمن اين که احتمالا شارژر بي‌سيم به عنوان يک لوازم جانبي و نه همراه با گوشي فروخته شود، که البته به احتمال فراوان امسال عرضه نخواهد شد و سال آينده به همراه به روز رساني iOS 11 ارائه شود.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو