دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هواوي با شکست اپل دومين برند محبوب گوشي دنيا شد

هواوي

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴:۰۰


بر اساس نتايج يک بررسي، شرکت چيني هواوي با پشت سرگذاردن اپل به دومين برند برتر توليدکننده گوشي‌هاي هوشمند مبدل شد. رتبه اول در اين زمينه همچنان در اختيار سامسونگ است.

وايمکس نيوز- به نقل از کانترپوسنت ريسرچ، يافته‌هاي اين موسسه پژوهشي نشان مي‌دهد، هواوي براي اولين بار با غلبه بر اپل توانسته به دومين برند بزرگ فروشنده تلفن همراه در دنيا مبدل شود و اپل عليرغم محبوبيت گوشي آيفون به رتبه سوم سقوط کرده است.

تحقيقات کانترپوسنت در اين زمينه در جولاي سال 2017 صورت گرفته و بر اساس آن فروش جهاني گوشي‌هاي هوشمند در ماه هاي ژوئن و جولاي توسط هواوي بيش از اپل بوده است. پيش بيني مي‌شود اين وضعيت در يک ماه آينده هم ادامه يابد.

افزايش کيفيت و تنوع گوشي هاي توليد شده توسط هواوي، بهره گيري از يک شبکه گسترده و بهينه توزيع و فروش گوشي باعث شده تا اين شرکت در سه تا چهار سال اخير رشدي فراتر از حد انتظار را تجربه کند. يکي ديگر از علل کسب اين موفقيت سرمايه گذاري قابل توجه در بخش تحقيق و توسعه و سياست هاي تهاجمي بازاريابي و فروش عنوان شده است.

البته هواوي هنوز در بازارهاي جنوب آسيا، هند و شمال آمريکا حضور محدودي دارد و همين امر تثبيت رتبه دوم را براي هواوي به امري دشوار مبدل مي کند. به خصوص که اختلاف تعداد گوشي هاي به فروش رفته هواوي و اپل چندان زياد نيست.

بر اساس همين بررسي آِفون 7 و 7 پلاس کماکان پرفروش ترين گوشي هاي بازار هستند و رتبه هاي سوم و چهارم تعلق به گوشي‌هاي R11 و A57 شرکت OPPO است. رتبه پنجم هر مربوط به گوشي گالکسي اس 8 سامسونگ است.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو