شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رشد LTE به 3400 درصد می‎رسد

تزئيني

یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸:۰۰


بر اساس گزارشی از اینستت(In-Stat)، فناوری LTE فناوری برتر شبکه سیار آینده است و تا سال 2015 رشدی حدود 3400 درصد خواهد داشت.

وایمکس نیوز - بنابر این گزارش این رشد شگفت‎انگیز حاصل تلاش شبکه‎ها برای برقراری اتصال برای کاربرانی است که می‌خواهند در هر زمان و با هر تجهیزاتی به اینترنت متصل شوند.

بیش از نیمی از شبکه‎های جدید مبتنی بر LTE هستند. امریکا شاهد بیش‌ترین میزان رشد اشتراک‎های مبتنی بر LTE خواهد بود که بین سال‎های 2011 تا 2015 این رشد به حدود 2100 درصد خواهد رسید.

3G طی این دوره گذار فناوری برتر خواهد ماند و 26 درصد از آن متعلق به فناوری WCDMA است. تعداد مشترکان جهانی 2G نیز در سال 2012 به اوج خود رسیده و پس از آن کاهش خواهد یافت.

به گفته تحلیل‌گر اینستت، با آن که تفاوت‎های منطقه‎ای در پذیرش خدمات سیار وجود دارد، واضح است که LTE خدمات نسل چهارمی برتر جهان است. 3G مقام دوم را کسب می‎کند و رشد زیادی خواهد داشت، اما در پنج سال آینده با افزایش دسترسی‎پذیری خدمات نسل چهارم گرایش به LTE بیش‌تر خواهد شد.

به تازگی تلفونیکا در آلمان زمان راه‎اندازی شبکه LTE خود را اول ژوییه اعلام کرده است. AT&T در امریکا شبکه LTE خود را تابستان امسال راه‎اندازی خواهد کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو