دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشي‌هاي هوشمند معضلي براي يادگيري دانش‌آموزان

گوشي هوشمند

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۰۰


گوشي‌هاي هوشمند در کلاس‌هاي درس گروهي مانعي براي يادگيري افراد مي‌شوند.

وايمکس نيوز- به نظر مي‌رسد امروزه يکي از بزرگترين چالش معلمان در کلاس درس، جلسات، گروه‌هاي يادگيري و آموزشي با استفاده از گوشي‌هاي همراه است.

امروزه گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها با سرگرمي‌هاي بي‌پايان، بازي‌ها و انواع کاربردهاي خود به حواس‌پرتي دانش‌آموزان منجر مي‌شوند و مانعي براي تمرکز در سخنراني، جلسات و گروه‌هاي درسي هستند.

محققان دانشگاه راتگرز در يک مطالعه جديد دريافتند که استفاده از اين وسيله الکترونيکي در کلاس درس به يادگيري آسيب‌رسانده و مشکلاتي براي ديگر افراد شرکت‌کننده در اين گروه‌ها نيز ايجاد مي‌کند.

نتايج اين بررسي نشان داد، دانش‌آموزاني که از گوشي‌هاي هوشمند استفاده نکرده بودند، اما در کلاسي بودند که استفاده از آن در اين کلاس‌ها مجاز بود، اين موضوع منجر به منحرف شدن تمرکز آن‌ها شد.

محققان اين آزمايش را در بين 118 شرکت‌کننده انجام دادند و در نيمي از کلاس‌ها استفاده از لپ‌تاپ، تلفن و تبلت ممنوع  و در نيمي ديگر استفاده از اين وسايل الکترونيکي مجاز بود.

پروفسور آرنولد گلاس، نويسنده اصلي اين مطالعه اظهار کرد: اين مطالعه براي اولين‌بار نشان داد که چگونه دستگاه‌هاي الکترونيکي باعث انحراف در يادگيري مي‌شوند. اين بررسي در مجله Educational Psychology ارائه شده است. 

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو