شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشي تلفن همراه 10 درصد ارزان‌‌تر شد

گوشي

سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷:۰۰


پس از اعلام بسته جديد ارزي دولت، بازار گوشي تلفن همراه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان داد و قيمت انواع آن 10 درصد کاهش يافت.

وايمکس نيوز- بازار گوشي تلفن همراه به بسته جديد ارزي دولت و کاهش نرخ ارز آزاد واکنش نشان داد.

طبق بررسي خبرنگار فارس، پس از اعلام سياست‌هاي ارزي دولت که منجر به کاهش 400 توماني نرخ دلار در بازار آزاد و قيمت‌گذاري دلار با نرخ 9 هزار و  400 تومان شد، قيمت انواع گوشي در بازار موبايل تا حدي کاهش يافت.

در نتيجه کاهش قيمت موبايل در بازار، براي مثال آيفون ايکس 256 که تا ديروز 14 ميليون و 800 هزار تومان قيمت‌گذاري مي شد به قيمت 13 ميليون و 200 هزار تومان رسيد. اين گوشي در ملتهب‌ترين روزهاي نوسان نرخ ارز به قيمت 17 ميليون تومان نيز رسيده بود، همچنين، گوشي A5 سامسونگ که 3 ميليون تومان قيمت داشت به قيمت جديد 2 ميليون و 700 هزار تومان رسيد. با توجه به قيمـت‌هاي جديد و قديم به نظر مي رسد تقريبا قيمت ها در بازار موبايل 10 درصد کاهش يافته است.

بازار موبايل به شدت به نرخ ارز وابسته است و متناسب با هر ميزان افزايش يا کاهش نرخ ارز تغيير مي‌کند.  همچنين معمولاً روال بازار تلفن همراه بر اين است که با افزايش نرخ دلار، فروشنده‌ها تمايلي به فروش ندارند، زيرا مي‌دانند بايد همان جنس را با قيمت بيشتري بخرند و جايگزين کنند، اما وقتي دلار ارزان مي‌شود، راغب به فروش مي‌شوند، زيرا مي‌دانند جنس ارزان‌تر مي‌خرند و با قيمت کمتري جايگزين مي‌کنند و اگر اکنون بفروشند ضرر کمتري خواهند کرد.

در شرايط فعلي همچنان گوشي‌هاي داراي گارانتي‌هاي شرکتي کمياب هستند و حتي با يک ميليون تومان اختلاف قيمت به فروش مي‌رسند. براي مثال گوش S9 128سامسونگ 10 ميليون و 100 هزار تومان قيمت‌گذاري مي‌شود اما همين گوشي با گارانتي ديگري يک ميليون تومان ارزان‌تر است.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو