یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

فروش جهانی رایانه‎های شخصی 2.3 درصد افزایش یافت

فروش

جمعه ۳۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴:۰۰


به گزارش شرکت گارتنر، فروش رایانه‎های شخصی در سه ماهه دوم سال 2011، از مرز 85.2 میلیون دستگاه گذشت که نسبت به همین دوره در سال گذشته، 2.3 درصد افزایش نشان می‎دهد.

وایمکس نیوز - اچ‎پی در این دوره با 17.5 درصد از فروش رایانه‎های شخصی همچنان در جهان پیشتاز است. در اکثر مناطق عملکرد اچ‎پی از حد متوسط بهتر بوده اما در آسیا/اقیانوسیه عملکرد ضعیفتری نشان داده است. اچ‎پی در بازار رایانه‎های شخصی تخصصی به رشد بالایی دست یافته اما با چالش‎هایی در بخش مصرف‎کنندگان روبروست.

برای اولین بار پس از سه ماهه اول سال 2008، دل مقام دوم را در بازار جهانی رایانه‎های شخصی به دست آورده است. دل در منطقه آسیا/اقیانوسیه با وجود سرمایه‎گذاری دیرهنگام، عملکرد خوبی داشته است.

لنوو (Lenovo) با 22.5 درصد افزایش فروش، بالاترین رشد را در میان تولیدکنندگان رده بالا به دست آورده است. لنوو رشد بالایی را در آسیا/اقیانوسیه، ایالات متحده و امریکای لاتین در هر دو بازار رایانه‎های رومیزی و سیار به دست آورده است.

در سه ماهه دوم سال 2011، ایسر از مقام دوم به مقام چهارم در جهان نزول پیدا کرده است. ایسر با موجودی‎ بالای خود در اروپا، خاور میانه و افریقا فروش زیادی در این مناطق داشته است اما مشکلات آن، ریشه در قیمت پایین و مدل تجاری بالای آن دارد که تاثیر خود را از دست داده‎اند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو