به گزارش شرکت گارتنر، فروش رایانههای شخصی در سه ماهه دوم سال 2011، از مرز 85.2 میلیون دستگاه گذشت که نسبت به همین دوره در سال گذشته، 2.3 درصد افزایش نشان میدهد.
وایمکس نیوز - اچپی در این دوره با 17.5 درصد از فروش رایانههای شخصی همچنان در جهان پیشتاز است. در اکثر مناطق عملکرد اچپی از حد متوسط بهتر بوده اما در آسیا/اقیانوسیه عملکرد ضعیفتری نشان داده است. اچپی در بازار رایانههای شخصی تخصصی به رشد بالایی دست یافته اما با چالشهایی در بخش مصرفکنندگان روبروست.
برای اولین بار پس از سه ماهه اول سال 2008، دل مقام دوم را در بازار جهانی رایانههای شخصی به دست آورده است. دل در منطقه آسیا/اقیانوسیه با وجود سرمایهگذاری دیرهنگام، عملکرد خوبی داشته است.
لنوو (Lenovo) با 22.5 درصد افزایش فروش، بالاترین رشد را در میان تولیدکنندگان رده بالا به دست آورده است. لنوو رشد بالایی را در آسیا/اقیانوسیه، ایالات متحده و امریکای لاتین در هر دو بازار رایانههای رومیزی و سیار به دست آورده است.
در سه ماهه دوم سال 2011، ایسر از مقام دوم به مقام چهارم در جهان نزول پیدا کرده است. ایسر با موجودی بالای خود در اروپا، خاور میانه و افریقا فروش زیادی در این مناطق داشته است اما مشکلات آن، ریشه در قیمت پایین و مدل تجاری بالای آن دارد که تاثیر خود را از دست دادهاند.