شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

اولین پروانه اپراتور اول پست به دست احمدی نژاد صادر می شود

محبيان

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱:۰۰


در راستای اجرایی کردن سیاست های اصل 44 قانون اساسی و همزمان با روز جهانی پست اولین پروانه اپراتور اول پست کشور به دست محمود احمدی نژاد صادر می‌شود.

وایمکس نیوز - به گزارش خبرنگار ما صدور اولین پروانه اپراتور اول پست کشور به دست رییس جمهوری در روز دوشنبه و با حضور وزیر ارتباطات ابلاغ می‌شود و شبکه پستی کشور از بخش حاکمیتی جدا خواهد شد.

محمدحسن محبیان عراقی، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران همزمان با نهم اکتبر روز جهانی پست در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: هم اکنون شرکت پست دارای 15 هزار واحد پستی و 16 هزار پرسنل است و حدود یک میلیارد مرسوله پستی در سال توسط این شرکت جابه جا می‌شود که با شکستن انحصار دولتی در این شبکه و بعد از خصوصی سازی آن پیش بینی می‌شود این رقم به 4 میلیارد مرسوله در سال برسد.

وی با اشاره به اصلاح ساختار پست در مجموعه وزارت ارتباطات بعد از صدور پروانه اپراتور اول پست ، افزود: از این پس بخش حاکمیت پست به عنوان یک مرکز تنظیم کننده روابط بین اپراتورها و ناظر و تامین کننده سرویس های پایه عمل خواهد کرد و اپراتور اول پست نیز ساختار سرویس مدار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اپراتور اول پست تا سال 93 زمان دارد در بورس عرضه شود، گفت: به نظر می‌رسد تا یک سال آینده این شرکت آماده ورود به بورس و عرضه سهام شود. به محض اجرای این امر تعرفه‌های دولتی که یکی از موانع اصلی توسعه پست است حذف شده و این شرکت تحت نظارت قانون تجارت درخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به رشد چهار برابری مراسلات پستی و 400 درصدی سرمایه گذاری صورت گرفته در طول برنامه چهارم توسعه در این بخش گفت: حدود 750 دفتر پستی آنلاین در کشور خدمات پایه پستی را انجام می دهند که پیش بینی می شود شمار این دفاتر به 1500 دفتر برسد.

محبیان عراقی با تاکید بر ساماندهی خدمات دولتی درب منازل ، از توزیع پاکت جامع پستی به صورت رسمی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این پاکات حاوی تمامی قبوض صورتحساب دولتی ، برگه‌های تبلیغاتی و ابلاغیه ها خواهد بود که به صورت یکجا در یک پاکت به درب منازل افراد توزیع می شود و آمارها نشان می دهد که تا 20 مرسوله در این پاکات قابل ساماندهی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پست از شروع به کار پست ملی نیز خبر داد و با اشاره به اتصال ایران به شبکه پست جهانی مالی (IFS ) گفت: از این پس حوالجات ارزی تا سقف 5 هزار دلار از طریق این سرویس قابل ارائه به نقاط مختلف جهان خواهد بود. بحث تحریم ایران نیز ارتباطی با این سرویس ندارد و شبکه پست جهانی بصورت مستقل و بدون ملاحظات سیاسی ، انجام حوالجات ارزی به سایر کشورها را عملیاتی می کند.

این مقام مسوول در عین حال از راه اندازی سامانه خرید و فروش الکترونیکی تحت عنوان E بازار توسط شرکت پست خبر داد و گفت: این سامانه از امروز به صورت رسمی آغاز به کار می کند و این امکان فراهم شده که از طریق آن افراد خرید خود را انجام داده و مرسولات خود را از پست تحویل بگیرند.

محبیان با اشاره به فعالیت شرکت‌های پست خصوصی در کشور گفت که این شرکت‌ها مجوزی از وزارت ارتباطات دریافت نکرده اند و بعد از صدور پروانه اپراتور اول پست باید به وزارت ارتباطات مراجعه کرده و مجوز فعالیت دریافت کنند. در غیراینصورت مانع فعالیت آنها خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت پست سرانه پستی هر خانوار ایرانی را در سال 3500 تومان عنوان کرد و گفت: به طور متوسط هر خانوار ایرانی کمتر از 300 تومان در ماه برای خدمات پستی هزینه می کند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو