شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

عضو کمیسیون صنایع اعلام کرد:

برنامه پنجم به کاهش قیمت اینترنت تاکید دارد

تیک نیوز

سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۲:۰۰


در برنامه پنجم توسعه به کاهش قیمت اینترنت تاکید شده و این موضوع توسط اعضای کمیسیون صنایع پیگیری می شود.<BR>

وایمکس نیوز - حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به توسعه دولت الکترونیکی طی چند سال آینده اعلام کرد: سرعت فعلی اینترنت جوابگوی تحقق اهداف دولت الکترونیکی نیست و از طرفی دیگر نیاز داریم که در این راستا قیمت اینترنت نیز کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به این موضوع اهمیت دهد، گفت: ضرورت افزایش سرعت اینترنت مخصوصا برای کاربر خانگی هر روز بیشتر از روز گذشته احساس می شود.
وی معتقد است: مطابق با تجربه سایر کشورها، کاهش قیمت اینترنت باعث می شود در سوخت، انرژی و سایر موارد دیگر صرفه جویی صورت گیرد که این امر تاثیر چشمگیری در افزایش قدرت اقتصادی کشور ایفا می کند.
گروسی گفت: وزارت ارتباطات باید مطابق با برنامه پنجم توسعه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و با کاهش قیمت و افزایش سرعت اینترنت، مشکلات این حوزه را تا حد قابل قبولی برطرف کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مطابق با برنامه پنجم باید بسیاری از خدمات در کشور به صورت الکترونیکی انجام شود، گفت: با شرایط فعلی اینترنت در کشور تحقق این اهداف بعید به نظر می آید.
در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم و ماده 49 آن، مقرر شد که میزان پهنای باند اینترنت و شاخص آمادگی الکترونیکی و شاخص توسعه دولت الکترونیکی باید به گونه‌ای طراحی شود که سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه پنجم در رتبه دوم منطقه قرار گیرد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو