شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپل جلوی معاملات جعلی در اپ استور را می‌گیرد

اپ استور

پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵:۰۸


شرکت اپل اعلام کرده که در سال گذشته از انجام ۱.۵ میلیارد دلار معاملات جعلی جلوگیری کرده است.

تیک نیوز-به نقل از گیزچینا، از زمان راه اندازی اپ استور تاکنون تهدیدات زیادی از سوی کلاهبرداران وجود داشته است و با گذشت زمان و افزایش کاربران محصولات شرکت اپل تعداد این کلاهبرداران نیز رو به افزایش است. در پاسخ به این تهدیدها شرکت اپل نیز اعلام کرده است که مقیاس عملکرد خود را افزایش داده و این شرکت حداکثر اقدامات احتیاطی برای مقابله با خطرات پیش رو کاربران را انجام داده است. علاوه بر این برخی منابع شرکت اپل اعلام کرده‌اند که این شرکت مابع زیادی را در پشت صحنه خرج کرده است تا اطمینان حاصل کند عناصر خطرناک اطلاعات کاربران این شرکت را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی شرکت اپل سال گذشته از انجام 1.5 میلیارد دلار معاملات جعلی جلوگیری کرده است، این موضوع شامل معاملات، پرداخت‌ها و برخی خریدهای خارج از قوانین اپل می‌شود.

شرکت اپل هنگام عرضه یک برنامه در اپ استور دستورالعمل‌های بسیار خاصی را در دستور کار خود قرار داده است که شامل کنترل حریم خصوصی افراد، امنیت نرم افزار و نحوه پرداخت در آن برنامه می‌شود. در سال 2020 شرکت تقریبا یک میلیون برنامه جدید که از قوانین شرکت اپل پیروی نمی‌کردند از فروشگاه این شرکت حذف شدند و یک میلیون برنامه دیگر که پس از بروزرسانی با قوانین شرکت اپل دچار تفاوت شدند نیز از دسترس کاربران خارج شدند.

طبق اعلام اپل برخی از توسعه دهندگان هنگام عرضه برنامه خود از قوانین پیروی می‌کنند اما پس از گذشت مدت کوتاهی و با بروزرسانی نرم افزار خود به سرعت قوانین را دور می‌زنند، شرکت اپل نیز در پاسخ به این توسعه دهندگان به سرعت نرم افزار آن‌ها را حذف کرده و دسترسی به پنل توسعه دهندگان را نیز محدود می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو